Näytä yksittäinen viesti
  #5  
Vanha 20.06.2010, 17:35
lepoantti lepoantti ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Viestit: 2.711
Perusasetus

kamerapuhelin hajosi keväällä ja ei tule oikeeta kameraa raahattua mukana pajalla joten ei ole kuvallista päivitystä... on tätä silti tehty pikkuhiljaa....

tänään aamulla kun pari tuntia makoilin pajan lattialla kuvitellen olevani kanto, kivi tai ajouran keskipatti niin tulin siihen tulokseen ettei tähän tule y-linkkiä eteenkään. sinällään ihan toimiva juttu ja sellainen on jo heppailtuna auton alla, talliolosuhteissa ainakin toimii ja joustaa. mutta mutta, kun en halua nostaa alustaa kuuhun asti niin kolmio jää liian alas ja olisi varmaan kiinni yhtenään. ajokorkeudessa kolmio olisi hyvin lievästi yläviistoon kohti jakolaatikkoa siten että maavaraa jäisi 39,5" renkailla n.470-500mm. onhän tuossakin tietysti ilmaa jonkun verran mutta kun se on tavallaan niin isolla alalla että se varmasti vaikeuttaa ajolinjojen valintaa. yksi "parannus" vaihtoehto olisi kone/vaihteistopaketin nostaminen sopivasti mutta sitten takakardaanin kulmat ei enää miellytä.

eli nyt on sitten vaihtoehtoina nelilinkki, rangen takapään yläkolmio ja suorat alatukivarret tyyppinen ratkaisu, kolmilinkki panhardin kera. kaikki mahtuu rakenteellisesti tekemään, vaan mikä olisi toimivin 14" ilmatikkujen kanssa?

spiderissä käytetään edessä rangetyyppistä ja oletettavasti ihan toimiva ratkaisu, itseä kiinnostaa nelilinkin kanssa lähinnä nämä kaksi vaihtoehtoa. heittäkäähän ajatuksia jos sellaisia on esittää.
Vastaa lainaten