Lainaus:
quote:
Jep, jenkkilässä on nykyisin EFI hiluista aika paljon tarjontaa. Hoganin tai jälleenmyyjien sivuilla on näkynyt hintoja, en ole ollut suoraan yhteydessä kun hinta on sitä luokkaa etten ainakaan minä maksa tuollaisia perusimusarjasta.
|
Aika suuri osa markkinoista on vain keskittynyt uuden LS1 osiin... vanhemmat perusmoottorit sbc ja bbc ovat jäämässä varjoon...ainakin noiden EFI osien kanssa, mutta ainahan ne voi soveltaa myös vanhempiinkin.
Lainaus:
quote:
Keskikierrosten vääntö on ollut hyvä kun ahtopaine on pyritty pitämään samana. Kovasti perinteistä ettei lukijakunnalta mene yli hilseen. Kukaanhan ei käske sitä pitämään samana. Ahtimen herättyä sähköisellä hukkaportin ohjauksella voidaan ahtopainetta ja siten teho/vääntökäyriä muutella mielen mukaan, näin perheautoissa on tehty jo 20v ajan. Yksi pakokaasuturbiinin eduista.
|
Turbo on ahtamisessa kiistatta paras...siitä ei liene epäilystä, mutta kyse onkin siitä mitä haluaa ahtamisella saavuttaa. Silloin voi tulla kyseeseen muitakin mahdollisuuksia.
Lainaus:
quote:
Hammasratasvälityksessä lämpötila ja jäähdytys mitoitetaan tehon perusteella. Väännöllä varsinainen kestävyys. Samaa asiaahan ne ovat kun rpm tiedetään. Ko. kytkin ei kiinnosta mutta asia voisi vilkaista. Jos aski kestää ajaa toistuvasti 9s aikoja 1.3-1.4s 60ft lähdöillä niin uskallan sen kyllä laitella omaankin.
|
Sanovat street twin:in olevan vakion tuntuinen ja toimivan noissa 1000hp kokoonpanoissa...
Varmaan löytyy myös muita....mutta esim oma Spec Stage 3(650hp) kytkin on aika ferrari tyylinen on/off laite eli ei kaikkein helpoimpia liikkeelle lähdettäviä... tosin luistoa ei havaittu 4000rpm sidestepin ja sliksien kanssakaan.
Lainaus:
quote:
Jotain tuohon suuntaan, selkeää ja järkevää syytä myyntiin en ole kuullut, vaikuttaa lähinnä uupumiselta suuria työ- ja raharesursseja vaativaan projektiin. Monty oli vielä joku aika sitten kovasti harrastamassa autoaan, onko nykyisin puuhaamassa muuta? Harmi ettei noita ole tehty valmiiksi ja mitattu arvoja, Montyn 1.2khp tehoa lukuunottamatta.
|
Monty harrastelee nykyään veneiden parissa... tai ainakin postitukset ovat asian tiimoilta.
Merlinillä taisi mennä hernemaissipaprika väärään paikkaan foorumissa kiisteltyään.
Lainaus:
quote:
Itsellä hommat kyllä jatkuvat, jos jossain vaiheessa saa opiskelijastatuksen vaihdettua hyvin palkattuun työhön niin saa ostettua vähän parempia osia. Viime kevät ja alkukesä meni kyllä ajallisesti ja taloudellisesti niin rajoilla ettei työmäärältään noin suuri projekti vähään aikaan kiinnosta, 1kk aikana ehti palkkatöihin 4h, 16h/vrk tallilla. Ja pitäähän sitä kokeilla viekö mies autoa vai toisinpäin.
|
Vähän eri "opiskelijaprojektit" sulla...huoh... ostin tosin oman vettenikin opiskelijana Amerikasta joten paha sanoa mitään...
Tuosta ajankäytöstä olen samaa mieltä...itsellä viimevuoden "talviprojekti" karkasi käsistä ja on vieläkin kesken...tein ZF6-speed ja Z51 swapin omaan -85:een jossa oli tosin jo aiemmin rakennettu 420 cid sbc.
Kaikki tarvikkeet ostettiin jortsuntakaa...zf ja jousiston osat e-baystä käytettynä jolloin kustannukset eivät karanneet aivan käsistä.
-J-
Note! This message was posted anonymously!