Näytä yksittäinen viesti
Vanha 10.06.2010, 22:25
Hilari Hilari ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+

Rekisteröitynyt: 28.05.06
Sijainti: Oulun seutu
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kratz Näytä viesti
mun ois tarkotus laittaa omaan 5" etupää ja 4" takapää, saa nähdä millaseks muuttuu ajettavuus, kun ei noita vakaajia oo.
tuo jousisetti on hyvä, tulee kerralla vaateriin, mulla jäi keula karvan alemmas kun on vinssi nokalla ym. .

kyllä kai sillä ajaa ilman vakaajiakin, kunhan tiedostaa asian...
kovalla tuulella ym. saa olla varuillaan enemmän, jos vakaajat on irti ja mutkissa kans ei saa olla hoppu

5" etupäällä kannattaa kiinnittää huomiota caster kulmaan, menee miinukselle aikalailla. kannattaa toki kokeilla minkälainen on ajaa, mutta veikkaan, että ohjaus ei palauta ja haluaa vähän mennä omia polkujaan eli pitää olla jämynä käsi ratilla kokoajan.
itse käänsin noita palloja ja korjasin casterin sillä, mutta silloin tulee vastaan raidetanko-ongelma, se ottaa tukivarsiin kiinni...
paras tulisi tuosta jos kääntää hieman palloja ~3 astetta ja sitten muokkaa sen 2-3 astetta casteria tukivarsien korvakoilla. töitä vähän enemmän, mutta ajettavuus säilyy. slck:n puolella on joku kuva tuosta mun turaamisesta.
jos ei halua maksimaalista joustoa on yks vaihtoehto caster puslat + pallojen kääntö tai tukivarsien korvakkomodaus jotta asteet piisaa.
noilla jousilla kannattaa kiinnittää huomiota jousilautasen asentoon, että jouset ei olis aivan banaanina auton alla... (tuon takia monesti näillä eli yli 3" jousilla ei ole ns. takuuta)

takana sitten modaat eli lyhennät vähän niitä kahta ylempää pikku tukivartta, jotta akseli tulee järkevään kulmaan eli ristikot on kutakuinkin samassa kulmassa akselin ja askin puolella niin ei tule sieltä ikäviä jyrinöitä...

tuolla paljon faktaa hodarin korotuksesta ja myös vähän kallistuksen vakain asiaa...

http://www.sleeoffroad.com/technical/tz_35.htm

http://www.sleeoffroad.com/products/80_suspension.htm

tuolla on paljon tee se itse miehelle faktaa noissa 6" setin asennusohjeissa...
Vastaa lainaten