Viestiketju: Niva offi-autona.
Näytä yksittäinen viesti
Vanha 09.06.2010, 15:37
Tossavainen:n Avatar
Tossavainen Tossavainen ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++

Rekisteröitynyt: 28.06.09
Sijainti: Joensuu/Ilomantsi
Perusasetus

ideaa tuossakin

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nalle Näytä viesti
Itsellä oli ideana laittaa Nivaan Pajeron etuakselirakenne.. Siinähän vissiin olis etumurikka kuskinpuolella. Samaan syssyyn pungettais sitten alle myös Pajeron taka-akseli..

Lukkojen saanti helpottuis, perien kestävyys hyppäis melkoisen harppauksen ja yllätysyllätys, jousitustyyppi ei muuttuis kummassakaan päässä, joten laite olisi lisäksi leimattavissa.

Lisäksi, lukkojen saatavuus paranisi vaikka kuinka hyväksi.. Miltäpä kuulostais Niva ARBeilla ja pomminlujilla akseleilla.

Tietty, jos koneen ja laatikon repis vaikkapa takaveto Carinasta, jakolaatikon Suzukista ja perät vaikka retkukeula Hilusta, niin päivittyis tekniikkakin samalla, mutta sitten vois jo prosenteissa tulla korville.. Noh, voishan moottorin ja päävaihteiston pitää Ladana ja muuttais pelkän jakolootan ja akselit..

Mutta tuo Pajeron tekniikka vois toimia, eikä asentamisenkaan luulis olevan paha nakki... Ainakaan, jos vertaa tuon mun rojektin peltihommiin, jotka meinaavat jälleen kerran viedä Nalle-paran järjen.
Kylhän sitä tuossakin olisi ihan ideaakin, kestävyys paranisi varmasti. Tosin itseäni ei tuo lukkojen saanti juuri tällä hetkellä auta, ei riitä budjetti. Eli kempillä mennään

Tosin joustot eivät ehkäpä juuri paranisi, joka minulla olisi hieman ideana. peräpäänhän Nivassakin saa joustamaan melko mukavasti, mutta keula on kyllä sitten todella huono. Joustot todella vähäisiä.

vaikka minullakin jo laitettu mersun jouset noin 35cm pitkinä,sisäänjoustokumit heitetty kokonaan pois. ulosjousto kumista noin puolet otettu +yläpallon/kiinnikkeen välissä n: 6cm holkit. Tosin nuo mersun jouset ovat todella jäykät. sekin tietysti vaikuttaa asiaan. Niin ja kallistuksen vakajaahan tässä ei ole ollut sen jälkeen kun se minulle tuli

Mutta Jos laittaisi nyt jonkin vehkeen suorat akselit. + vaikka mersun jouset vois saada vähän joustoakin ja kestävyys paranisi samalla.

ja mersun kone minulla ideana vain oikeastaan sen automaatti laatikon takia. saisi välityksiä vähän paremmaksi "metsä" käyttöä ajatellen. nivaan koneeseen kun ei taida automaattia saada.. Ja itsellä ei ole varaa ruveta laatikoita aivan uudelleen välittämään
Välityksien puolestahan minulla on jo 4.3 perät mutta kyllähän se saisi hiljempaakin mennä

Viimeksi muokannut Tossavainen : 09.06.2010 16:11
Vastaa lainaten