Jeps. Eli tulipas sellanen juttu mieleen/ ollut jo pitempään mietinnässä, eli mitä jos nivaan vaihtaisi jostai toisesta autosta ns: "jäykät/suorat" akselit. esim: suzuki, daihatsun rockky tai joku muu..
ja jos samalla vaihtas tuon moottorin "hieman" voimaakkaampaan mersun 2,3 8v bensa koneeseen + automaattilaatikko. ei loppus voima ja helpottas ehkä ajo ton automaatin kans

kyseinen paketti löytys ylimääräsenä pihasta..
Onko joku muukin tehnyt kyseistä hommaa?? tietäisi vähän suunnitella ja saisi vähän kuvaa mikä homma olisi kyseessä.? neuvoa saa.. kuvat ois tietysti kivoja
Suzukin akselit mahtaa olla liian kapiat, mutta mites tämä daihatsun tuote roki..? sitä etenkin olen itse miettinyt. kun eivät kauheita hintoja nuista näytä pyytävän.
Eli nivaan tulisi "EHKÄ" se mersun kone +automaatti, rokin akselit, takana kemppilukolla. mersun jouset+ jotkin esim: landcruiserin iskarit. (mielipiteitä/neuvoja!!)
Kysymyksiä:
EDIT: vastailin itse.
1. Minkälaiset välitykset olisi rokkyn akseleissa?? Edit: rocky välitykset 3.36 jos ei sattunut väärää tietoa,eli huonompaan suuntaan menisi.
2. Löytyskö akseleista/ rokin alusta rakenteesta kuvaa?
3. missä kohin akseleissa perät saisko nivaan käymään melko suoraan?? Edit: Ei saa, perät tai ainakin taka perä hieman enemmän muistaakseni apparin puolella,ja rockyn akselit ei kovin kestävät.
4. vai laitanko ihan jonkun muun akselit tai pidänkö vakiona?? (mielipiteitä!!) Edit: Ennemmin akselit Uazista/gazista. Myös joistain jeepeistä ilmeisesti kävisi? Tai jos vaihtaa jakiksen suzukin tekeleeseen niin patrolli tai Hj olis hyvä vaihtoehto. Tosin vakionakin saa aika eteneväksi.
5. kestääkö nivan jakolaatikko mersun koneen tehoa/vääntöä?? Edit: se on siinä ja tässä, toden näköisesti ei kestä..
6. kannattaako enää laittaa bensakonetta? Edit: Jos välitykset saa kohilleen niin kyllä.
7. mistä keksin tukivarret akseleille?? Edit: Kaikista paras kun tekee itse.
8. Vaihdanko koko auton suoraan jo johonkin toiseen??!!? Edit: Se mahtaisi olla tietysti kaikkein järkevintä