Näytä yksittäinen viesti
  #3  
Vanha 08.06.2010, 09:29
piipari:n Avatar
piipari piipari ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 13.08.08
Sijainti: Joensuu
Viestit: 804
Perusasetus

Miulla meni auton tullessa siitä termarin alapuolelta, eli tuosta ylemmästä tulpatusta tököstä letku suoraan koneen takaosaan alalaitaan. Kahta muuta B:tä oon ihmetelly ja niissä ei siellä takalaidassa alhaalla ollu mitään vesiletkutuksia. Vaikuttas jonkinlaiselta hullunkierrolta. Pistin turbon siihen väliin vähän jäähtymään ja nyt, jos on yli 20 lämmintä pihalla, niin matka-ajossa sellanen 95 astetta 82 asteen termostaatilla nousee aika helposti. Isommilla maastopyörillä helatorstain hellesafareilla matka-ajossa nousi lämmöt yli sadan, jos ei ollu kokoajan sähköflekti päällä. Syylärinä on vähän originaalia isompi ja paksumpi uus alumiinikapistus. Pitää testailla jossain vaiheessa miten vaikuttaa lämpöihin jos noita ylimääräsiä kiertoja vähän tulppailis, vaikka syylärille kyllä lämpöä tuntuu siirtyvän ihan hyvin. Tuo kierto ei tunnu tällä hetkellä pelaavan muutenkaan oikein, kun tyhjäkäyntimaastoajelussa sähköflektin ollessa päällä, tippuu moottorin lämmöt helposti jopa 60 asteeseen ja ilman flektiä keittää aika nopeasti (120 astetta, siihen loppuu mittarista vara). Termostaatin uusin, kun arvelin siinä olevan vikaa, ei vaikutusta.

Eihän kellään muulla ole tuollaista taka-alalaidassa olevaa vesikiertotumppia? Nuissa kahessa muussa koneessa siinä on vaan pikkanen letkunpätkä joka ei mene mihinkään, joku huohotus. Kun irrotin letkun siitä omastani, niin kyllä sieltä litratolkulla vettä tuli.

Tuohon ylempään tököön vois saada paisuntasäiliönkin järkevästi. Tuollaseen griffiniin ku pistää painekorkin ylivuotoon ni ei toimi ainaskaan ollenkaan...

Viimeksi muokannut piipari : 08.06.2010 09:34
Vastaa lainaten