Näytä yksittäinen viesti
  #8  
Vanha 07.06.2010, 17:12
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Kannattaa kuitenki ainakin henkisesti varautua vaihtamaan ne laakerit. Jos ihan oikeesti on väljää niin ei välttämättä riitä vaikka ottais kaikki simmit pois. Tuntee kyllä jos rupee "pykältämään" napaa käsin käännellessä.
Vetarirasvalla tarkotat varmaan vetonivelrasvaa, on se varmaan parempaa jos vaan pysyy sisällä. Esim rovereissa on samassa tilassa ollut ihan peräöljyä ja varmasti voitelee parhaiten kunhan pysyy öljy sisällä. Riippuu ihan siitä kuulan pinnan kunnosta ja tiivisteestä, mikä siellä pysyy.

Voi tosiaan purkaa niin että ottaa ensin kuulan tiivisteen pois (oil seal set toyota-kuvassa), sitten olkatapit pois. Alempaa olkatappia ei välttämättä tarvitse ottaa edes pois, eikä siellä välissä välttämättä ole simmilevyjäkään (esim roverissa ei taida ihan mahtua tappi pois kun ottaa jarrulevyyn kiinni.)
Tässä vaiheessa tulee etuvetari ja murroskin mukana, jos ei ole napalukon päästä ottanut sokkarengasta pois. Ja saattaa olla vähän ankea laittaa takaisin paikoilleen. Kannattaa harkita navan purkamista, näkee samalla pyöränlaakerien kunnon. Toisaalta tieto lisää tuskaa
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten