Tyytyväisyys kärrylakiin?
Enpäs viitsinyt aiheesta aloittaa uutta threadia joten heitän täällä semmoisen kevyen kysymyksen ilmoille kuin että, ollaanko sitä tyytyväisiä Suomessa oleviin peräkärry tai niiden vetoon liittyviin lakipykäliin?
Kun lähes jokaisella autoilu sivustolla on aiheeseen liittyvää keskustelua, lähinnä muodossa saanko vetää jne, jotenki tuntuu että jotain vikaa laissa on koska siitä niin paljon vääntöä löytyy foorumeilta, sekä tuntuu että läheskään kaikki poliisitkaan eivät ole perillä näistä asioista.
Toki tämä on niille helppoa joilla löytyy kortista c1e tai ISO EEE, sekä todella iso auto tai auto joka mahdollistaa ison kärryn vedon, esim helpottaisko se ollenkaan jos ei tuijotettaisi niitä lukuja mitä papereissä seisoo vaan että mentäs niiden todellisten painojen mukaan?
Esim tilanne nyt: henkilöauton jonka suurin sallittu peräkärryn kokonaismassa 1700kg, niin tuon auton perään ei saa laittaa edes tyhjänä 1750 kilon kokonaismassan kärryä jonka oma paino olisi vaikka 500kg.
Olisiko parempi jos tilanteessa mentäisiin todellisten painojen mukaan, eli voisit laittaa tuon kärryn perään jos sen todellinen paino ei ylitä auton papereissa lukevaa 1700kiloa? Mitkä tässä olisi niitä negatiivisiä puolia?
Ajan tällä keskustelun avauksella sitä takaa että aina autofoorumeilla purnataan joko autorakentelun hankaluutta suomessa tai näitä kärryjuttuja, mutta eteneekö asiat? Jos niissä olisi viilausta niin voisiko niistä kertoa tuonne "ylemmäs" eli päättäjille?
Varmaan täällä offipuolellakin on asioita jotka rajoittaa rakentelua, vaikka siitä ei olisi mitään vaaraa liikenneturvallisuudelle?
T:Ämpee
|