Pari vuotta sitten tuli intouduttua pulittamaan vm 79 Lada Niva.. Paskasta puuttui moottori ja muuan oleellinen osanen, joten siksi sen sai halvalla..
Nyt viimeinkin homma aloitettiin ja kun muuan ilta mäikättiin tallissa, seuraavaa on tapahtunut:
Moottoriksi asennettii 1500sen Kombi-Ladan voimalaitos. Koska Nivan koneesta ei ollut jäljellä mitään muuta ku kasa letkuja ja pahanhajuinen muisto, piti 15satku rakennella sopivaksi tuonne Vladivostokin Wranglerin sisuksiin. Tämä luonnollisesti tiesi öljypohjan uudelleenmuokkasta. Noh, pala pois ja paremmin muotoiltu kappale tilalle. Ei se senkummempaa ollut. Pallopää hitsasi ainakin polttoöljyn pitävää saumaa, joten kai se 10-30nen rapakin siellä pysyy.
Sitten tietty piti koneen ja perän korvakot vääntää uusiksi. Ai perkele, mikä homma siinäkin oli, mutta pitkällisen mekastamisen, mittaamisen ja puikonpolton jälkeen palikat saatiin mukavasti istumaan paikoilleen.. Lopputuloksena oli, että mosa saatiin tungettua paikoilleen ja perämurikkakin saatiin tarttumaan kiinni johonkin muualle, kuin alapuolisten rautojen päälle.
Värkkäämisen ja väsäämisen jälkeen koneeseen viimein eilis-iltana kaadettiin paljon bensaa, arvottiin virranjakajan kansi oikeinpäin, parit piuhat UUTEEN laturiin ja väännettiin (uhka)rohkeasti avaimesta. Muutaman yrityksen jälkeen Lenin puhalsi voimasavut ilmoille ja jälleen kerran oli saatu yksi Neuvostoliiton ylpeyden aihe puskemaan palamattomia hiilivetyjä, hiukkasia, paskaa ja häkää ilmakehään.
Kuvia älysin alkaa ottamaan vasta tänään, joten yritän saada joitain jopa näkyville.
Koska 4x4-magazinen kautta ei Nalle pääse rojektia tekemään, niin tehdään se sitten tänne. Kieliasu ei välttämättä ole ihan sitä, mitä painetussa sanassa, mutta toivottavasti kelpaa.. Eipähän tämä maksakaan mitään, joten saanee kelvata.
Tosiaan, kuvia tulee myöhemmin.