Uudemmassa on erilaiset liittimet, joten aiheuttaa ylimääräistä puuhaa ja kytkentäkaavioiden tutkimista.
Kytkentäkaavioita löytyy vaikka tuolta minun profiilista.
Kierroslukumittarin anturi on jakopään kopassa kiinni.
Vanhassakin kopassa on valmiit aihiot, jotka pitää vaan porata auki.
Ei se koko johtosarjankaan muuttaminen ole mikään ylivoimainen homma.
Kojetaulun irrotukseen ei mene kuin muutamia minuutteja ja konehuoneen puolelta napsii nippusiteet poikki,
niin johdot on pois pujottamista vaille.
Taakse menevien johtojen liitin löytyy repsikan penkin alta.
Erillinen kierroslukumittari on tietysti nopein laittaa, mutta jos ottaa pulssin laturin W-navasta,
niin sen mittarin pitää olla 24V:n laite.
Sellaisiakin mittareita on, että kiinnitetään esim. kampiakselin siivapyörään
mittarin mukana tuleva magneetti, tms., ja anturi kiinnitetään ohjeiden mukaisesti siivapyörän lähelle.
Tämä mittari voi olla vaikka 12V laite, kunhan sen sähköt ottaa sieltä 12V järjestelmän puolelta.
Kyllä ne kierrokset kuulee korvakuuloltakin (jos urakka hirvittää)...