Ajankuluksi omia laakerikokemuksia taloudessa olevista vessoista.
Autoja ei ole ostettu uusina, mutta edellisten omistajien kirjanpidoissa merkinnät jopa moniurahihnoista Renapultissa ja Vollessa eikä laakereita mainita missään yhteydessä.
V70 -99, vaihdoin toisen etupyöränlaakerin 168tkm:n kohdalla. Nyt rullattu 209tkm.
(tätä yksinkertaisemmaksi ei laakerinvaihto voi paljoakaan mennä)
Rellu Scenic -98, toinen etupyöränlaakeri 303tkm ja toinen 383tkm. Olivatkin ihan loppu.
Aiemmin vaihdetulla vedetty nyt 90tkm ja uudemmalla 10tkm. Näitäkin haukkuvat lyhytikäisiksi.
Rankku sai toisen etupyöränlaakerin 95tkm kohdalla, mielestäni selkeä vesivahinko. Muihin pyöriin ei ole koskettu. Nyt ajettu 150tkm.
Autoissa kunnolliset korkeakylkiset kumit orkkisvanteilla, eikä ajeta urheilullisesti. Laakerit vaihdettu asiallisilla työkaluilla eikä hakkaamalla/keskiöstä painamalla.
Soratie kuuluu päivittäiseen ohjelmaan ajomatkoilla.
Jos tommonen umpilaakeri kestää 100tkm niin sehän on aika hyvä matka kuitenkin, jokusen kierroksen saanut pyöriä ei niin kiitollisissa olosuhteissa.
Vai onko nämä noin 10v autot luettavissa tyydyttäviksi laatuasioissa? -> Tämän vuosituhannen autoa ei ole aikeissa ostaa muutenkaan...
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG.
RRC 3,9SE -90. Valkoinen.
Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa
Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto"
Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu"
Range Rover P38A -95, purkuraato
Volvo C303, muutti pois.
|