Täytyypä vaihtaa taas jakiksen öljyt niin näkee mitä tulee ulos.
Aika kuumana se käy, varsinkin maantiellä kun tuli ne välitykset vaihdettua.
Mutta kyllä sitä vielä voi käpälöidä, eli ei pitäisi vielä olla niin kuuma että öljy
"palaisi". Tommonen lisäöljypohja varmaan auttais, mutta on Lantikoilla
kuumemmissakin paikoissa ajeltu.
GL-5 laadun pitäisi sopia, GL-numero kertoo sen pintapaine lisäaineistuksen määrän.
Isompi numero, enemmän lisäainetta. Tämä on aikalailla yksinkertaistettu.
Ongelmia voi tulla jos GL-5 öljyä laittaa vaihteistoon, synkkaus voi toimia
huonosti koska synk renkaat ei tartu kun öljyssä niin paljon pintapaineen
kestoa lisääviä aineita.
Synteettinen olis varmaan hyvä, mutta kun tulee öljyjä vaihdettua aika
usein niin tulee se kustannus puoli vastaan.
Taidan vielä pysyä mineraaliöljyssä, mutta kokeilen jotain toista merkkiä.
__________________
Juha
|