Viestiketju: 1KZ-TE on nuhainen
Näytä yksittäinen viesti
  #3  
Vanha 20.05.2010, 00:51
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Matti, käsitinkö oikein?


Tuo sinun teholappukäppyrä on ajettu "kiihdytys-" penkissä?

Joskus yritin järkeillä tuota massankiihtyvyyteen (J-voimaan) perustuvaa tehonmittaustapaa,
ja silloinkaan se ei auennut, sillä jos ladan vauhtipyörää kevennettiin kilo, tuli ämpärillinen heppoja lisää!

Nyt olen pikasen off. sorry. pitää yrittää tomertua huommenna.

Mutta?

Vaikka k.o mittaustavasta saatais määriteltyä kaikki barametrit oikein, niin yksi lisätippa öljyä ahdonalaisen säädön putkeen vie paljon tehoa.

Ja kuten jo aikaisemmin ehdotin, kokeilkapaa tuota rengaspaineiden tuplaamista!
(muutamalle ford- virittäjälle yritin myydä ideaaa, oulun tekun dynolle, mutta eivätpä viitsineet ...)

p.s jos ajetaan staattisia? (jatkuvia) tehoja dynömetriin, niin jo pienimmätkin autot saa aikaan sellaisia
(lämpö)tehoja että iso halli käy kuumaksi, ainut? järkevä tapa on lämmittää/kiehuttaa vettä!

Joskus olin katsomassa kun traktorien olosoton tehoja mitattiin, aavalla kentällä riitti tuulta ja lämpöä!, toki
tuosta ulosotosta tuli reilusti alle puolet tuosta lämmöstä..
Vastaa lainaten