Viestiketju: Ostetaan 9,3x53R Hylsyjä
Näytä yksittäinen viesti
Vanha 19.05.2010, 21:56
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++

Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Perusasetus

Näinhän se on, että lopputulokseen pääsee montaa kautta.

Tässä tapuksessa minun neuvoni oli siksi tuo, kun niille kevyillä luodeilla ja latauksilla ammuttaville lopullisille muovauslaukauksille on helposti käyttöä. Niitä voi aivan hyvin käyttää harjoitteluun.

Tuo .30-06 -> 9,3x62 on siinä mielessä eri asia, että kyseessä on urakantainen hylsy ja tunnetusti 9,3x62 on tarkka hylsyn olkapäästä, koska se on pieni ja sulku kuitenkin otetaan siitä. 9,3x53R taas ei tuosta ole lainkaan tarkka, koska sulku otetaan lähtökohtaisesti hylsyn laipasta. Toki käytännössä useimmiten hartiasta siinäkin.

Edellä esittämälläni tavalla olen omaan 9,3x53R Winchester M95:een hylsyt tehnyt ja paisutuslataukset olen ampunut ihan tauluun.

Sitten taas esim. .338 WM hylsyjä olen N130+mannaryyniä+paperitulppametodilla muovannut .375/.338 WMT:n hylsyiksi... Toki tässäkin tapauksessa sulku tulee muualta kuin hartiasta, teoriassa. Eli hylsyn vyöstä. Tuossa kuitenkin hartiakulma muuttui sen verran, että näin parhaaksi toimia noin.

Tapauskohtaista tämä on, mutta itse koen tässä 9,3x53R:n tapauksessa esittämäni tavan helpommaksi ja tuleepa samalla harjoiteltua.
Vastaa lainaten