Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76
Onko missään ollut juttua noiden käyrien tulkitsemisesta? en löytänyt yht´äkkiä.
Älkää repikö pelihousuja, sillä minä en aidosti ymmärrä noita allaolevia suhteita.
ja jos nuo tehot, esim häviötehot, heittelee noin paljon mittaajasta/dynosta riippuen,
niin silloin se voi aiheuttaa täysin perusteetonta remontin tekoa kun etsitää hukassa olevia
30hv:tä vaikka ne todellisuudessa on "mittavirheessä"
Onko molemmat autot automaatteja/manuaaleja?
Noin maalaisjärjellä ajatellen tuossa matin dynolapussa on jotain häikkää.
Tuo matin hävioteho 70hv = on yli 50kw ja vaikka se jakaantuu vaihteistoihin ja perään ja renkaisiin,
niin tuo määrä lämpöä on liikaa!
|
Teräviä huomioita, jotka tosiaan syytä ottaa huomioon. Ei nää penkin käyttäjätkään aina älyä asetuksia muutella henkilöauton jälkeen maasturia rulluutellessa.
Mulla siis manuaali ja ajettu 4-vetopenkissä keskilukko päällä 4. vaihteella 33" mutakuvioilla, joten oikeasti häviötä on! Mutta onko noin hirveesti? Ite oon miettiny jo aiemmin tuota Mrot eli pyörivän massan painoa telat kun painaa näemmä 250 kg ja massaksi on laitettu lisää 60 kg eli ei aivan tarpeeksi. Omassa tapauksessa tuohon olisi pitänyt tuikata 250 kg + 90 kg = 340 kg/akseli (á 45 kg/rengas vanteineen). En tiedä mitä vaikutusta on lopputuloksiin... Ite olisin kuvitellut saavani helpommin taiottua vääntöä dieselistä kuin tehoa, nyt ei käppyrän mukaan oo vääntöä olevinaan paljoakaan vakiota enemmän mutta tehoa jo jonkin verran.
Tässä vielä toinen veto virallisemmalla printillä boxi kiinni (sama paikka):

Kuuleri meinas kuumua, josta syystä jäähdytyskenno nykyään isompi.
Lainaus:
Ja tuosta toyota4x4 lapusta en saa mitään selvää, teho ja vääntömomentti varmaan ristissa, sillä lapun
alareunassa lukee wheelpower musta ja torque punainen.
Suurin teho on aina maksimivääntömomettia suuremmilla kerroksilla, joten tuosta lapusta lukisin käyrältä
125kw ja 390Nm. tekstit kertoo muuta.
|
Näyttää olevan toyota4x4 lapussa 394 Nm vääntö ja tehoksi otettu joku piste käyrän palattua asteikolle eli jossain 125 kW tasolla näytetään käyneen.