Normi navettakissa
ei voi isolle rotalle mitään, rotta syö kissan välipalana (ei sentään, mutta kun kissaa on purastu kerran, ei uskalla enää rotan kimppuun).
Laivoissa oli ennen Laivakoira nimenomaan rottia vastaan.
Ja iso rotta on nimenomaan iso!
Itse kerran yritin tappaa leipomon asfalttikentälle rottaa, ja se pakeni umpeenjäätyneeseen tie rumpuun, joka oli täynnä vettä.
ja kun tökin sitä tienviitalla purasi sen poikki kertapurasulla! 3 cm paksun koivun!
kun se huomasi olevan loukussa, kävi minun kimppuun, ja kun sain lyötyä se irti reideltä, niin vaihdettiin osia!
Juoksin varmaan 100m ennenkuin katsoin edes taakse, ja rotta ei tullut perässä.
Farkun lahkeessa polven yläpuolella oli 3 kpl reikiä/viiltoja, kynnet leikkaa kuin veitset!
tuo rotta oli reilusti kissaa pienempi, mutta olen nähnyt kissan kokoisia rottia, pienarin haulipanoksesta vain parantaa vauhtia,
mutta haulikon savikiekkopanoksesta levittää suolensa!
-> kunnon rottakoira taloon, voi olla vaikka lasten leluna päivällä, mutta kun saa vainun rotasta, niin menee vaikka oven läpi.
Ja kissaihmisten ei tarvi lukea seuraavaa:
(ja se terrieri tappaa ne kissanperkeleet, jotka kuseksii ja paskoo jokapaikkaan ja syö pikkulinnut. Naapurin katille luettu kuolemantuomio minun hiekkakasan sotkemisesta, mutta en viitti pistää täytäntöön kun on niin tärkeä naapurille...)
|