Viestiketju: 144 97 scania
Näytä yksittäinen viesti
  #5  
Vanha 11.05.2010, 22:16
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja piippu79 Näytä viesti
joo suuttimet on kattottu
Millä tarkastettu?? Ilman suutintesteriä toivoton homma, etkä varmana saa kaksoisjousi suutinta testattu "ihan missä vaan", koska Bosch ei anna edes testiohjeita sille...

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja piippu79 Näytä viesti
säätötanko on katottu ja säätötangon anturi on kunnos ja kaikki muutki anturit on mitattu mutta ei käy.
Säätotangonanturi pumpun sisällä ja sähköinen, saa tietysti mitattua myös oskiloskoopilla tai katsoottua testerillä virrankulutuksen, muttei kerro silloin asentoa...

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja piippu79 Näytä viesti
meinaan koittaa viä vaihtaa elementtien paikkaa josko vika siirtyy ni sitte se no elementis.
Eli ottanet pumpun pois ja purat osiksi, vaihdat elementit erilleen ja ajat pumpun säätöihin ym ym...
TARKOITTANET takaiskuventtiilejä siinä päällä, jotka Scaniassa on ollut aina akilleen kantapää.

Kuulostaa enemmänkin siltä, jota tyhjäkäynnillä käy epätasaisesti ja kierroksilla tasaantuu, mutta savuttaa TODELLA voimakkaasti --> kattilassa vikaa, eikä polttoaineen saanissa.
Suosittelen katsomaan kuinka kauheasti huohottaa, ja sen mukaan alkaa suunnittelemaan korjausta (etsi viallinen pytty avaamalla suutinputkia, ja se mikä ei muuta koneen käyntiä, on viallinen sylinteri. Irroita sen sylinterin ruiskutusputki ja laita vaikka kaljatölkki putken alle, johon nafta kertyy ja sitten kevyesti kierroksia. JOs savutus lakkaa, niin suutin/mäntä kaput, jos ei lopu niin venttiili/männärenkaat entiset)
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten