Yksi tuommoinen on syytä hoitaa porukalla kuntoon mutta noiden pommien leviäminen on estettävä keinolla millä hyvänsä.
Eli jo nyt olisi aika sysätä kreikka sivuun eu:n päätöksen teosta,ja alistaa kreikan hallinto tiukasti eu:n valvontaan / hallintaan,ihan vaan esimerkkinä muille.
Edelleen olen sitä mieltä ettei kreikkaa kannata ajaa konkurssiin koska sitten se vasta kalliiksi käy.
Eilen Viron presidentti Ilves sanoi saman asian tv:ssä ääneen kuin minä että jos kreikka karahtaa kiville,niin lainakorot heilahtavat kattoon.
Soinilta ym. pöljiltäkö rahat lainanmaksuun??? omalta kohdalta se tarkoittaisi että korkomenoja olisi nykyisellä lainamäärällä n.16000 euroa vuodessa(16% korolla) Entä itselläsi???
Lainaus:
Muuten 1989-1990 meillä oli asuntolainan korko 18 %, eikä tuntunut missään. Rahaa riitti ja velat tuli maksettua. Silloin ei tosin oltukaan EU:ssa ja elettiin markka-aikaa.
Velkaa oli 210 000 mk. Isännän tulot olivat nettona 6 900 mk, josta maksettiin 4 800 mk lainan lyhennyksiä ja korkoja kuukaudessa. Itse olin äitiyspäivärahalla, joka ei ollut kaksinen.
|
Eli käytännössä lainaa on ollut n. kahden vuoden bruttotulojen verran.
Kiitos alhaisen korkotason,ja porvarien piiskaaman nousukausihuuman on meillä asuntojen hinnat karanneet taivaisiin ja tilanteeseen jossa normiperhe joutuu ottamaan asuntolainaa monesti summan joka vastaa molempien 4-5 vuoden bruttopalkkaa.(jos ukko tienaa ylitöitä painamalla rekanpuikoissa 30 t ,ja akka sivankassalla 20 t.omakotitalo kaupungissa 200000 € tila-auto 30000€).
Tässä kohtaa rupeaa olemaan merkitystä sillä mitä ne korot on.Eli jos ne nousee vaikka siihen 7% niin se tarkoittaa esimerkissä 14 tuhannen euron korkomenoja.Ja koska kiinteistöjen arvot lähtee laskuun koska kauppa ei käy niin pian ollaan tilanteessa jossa asunnon pantti ei riitä enää lainan vakuudeksi,joka tarkoittaa sitä että pankki voi irtisanoa lainan jolloin se pitää maksaa pois.
Ja jos(ja kun) ei ole sitä rahaa niin asunto menee vasaran alle ja sitten ei ole enää asuntoa mutta velkaa kylläkin.
Eli tuo on vakava asia millä mm.Soini ja kumppanit (myös demarit ym oppositio) yrittää kalastaa ääniä ja tässä kohtaa kannatan porvareiden toimintaa asian hoitamiseksi,mutta todellakin erittäin kriittisesti,ja tiukoin ehdoin.
Ja edelleenkään tuohon ei vaikuta kuulutaanko eu:hun vai ei koska rahamarkkinat ovat globaalit yli rajojen,tässä kohtaa sentään pystymme jopa ehkä vaikuttamaan asioihin.Ja joku maa pitäisi potkia ulos eurosta ihan vaikka näytösmielessä(jos siitä ei aiheudu isoja ongelmia itsellemme).