Näytä yksittäinen viesti
  #7  
Vanha 18.04.2010, 22:50
Rambleristi Rambleristi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.09.07
Sijainti: Mynämäki, Finland.
Viestit: 164
Perusasetus

Noin äkkiseltään vois sanoa, ettei Mazdan/Fordin ja Toyotan perien osat hirveän hyvin mene ristiin. ARB:in sivuilta kun kattelin niin ainakin lukot myydään eri varaosanumeroilla.

Mazda/Ford:issa on ARB:n mukaan 4:s koneisissa Dana/banjo tyypin akseli ja 6:s koneisissa salisbury tyyppinen akseli. Mitähän nämä erot ovat, kun ainakin Suomeen tuoduissa autoissa on tuollainen jo edellä kuvissakin nähty eteenpäin purkautuva perä. Eurooppalainen tekninen kirjallisuus ei erottele perää koneen tai edes vetotavan mukaan. Eli sama murikka pitäis löytyä niin nelikosta kuin takavedostakin.
Hauska tieto on sekin, et 06 uudemmassa Rangerissa olis Dana 44 perä. Mitä olen työn puolesta niiden autojen alla kömpinyt, niin en ainakaan ole huomannut mitään suurempaa muutosta ainakaan ulkoapäin sitten vuoden 98, kun Ranger markkinoille tuli. Onhan ABS tullut vakioksi ja kardaanin laippa hiukan muuttunut mutta perus aksula näyttä ihan samalta kuin ennenkin. Eli perä avautuu eteenpäin eikä taakse niin kuin esim. Jeepin Dana 44.

Alla kuva linkki missä kuvaa kolmesta eri tyypin Toyota 8" murikasta.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	file_28.jpg‎
Views:	1716
Size:	92,4 Kt
ID:	12150  
Vastaa lainaten