Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja teg
Moottori on minulle vielä hiukan vieras, joten en tarkkaan tunne pumpun toimintaa jne. Käsittääkseni imusarjasta ja jostain muualta lähtee pumpun kalvolle letkut. Mitä suurempi paine (tai mitä pienempi alipaine) kalvolla on, sitä suurempi syöttö? No jos alunperin pumppu on suunniteltu max 1 bar absoluuttista painetta, niin onko kalvon toisella puolella kenties jokin jousi jossa on varaa vielä ylipaineelle mentäessäkin?
Miksi muuten kalvolle menee 2 letkua?
|
Kalvon takana on jousi joka pyrkii painamaan syöttöä täysille.
Kaasuläpän kohdalta lähtevä letku puolestaan menee samalle puolelle kuin jousi ja alipaineen vaikutuksesta pyrkii vähentämään taas vähentämään syöttöä.
Ja se ylempi letku menee sinne kalvon toiselle puolelle joten loppujen lopuksi se imusarjassa virtaavan ilman massa ja/tai paine ero on se joka sitä pumppua ohjailee.
Ja kun kyseinen keksintö turbotetaan niin ilmamassa lisääntyy jolloin sen ylemmän letkun nipan ohi virtaavan ilmanmäärä lisääntyy myös jolloin taas sinne kalvon toiselle puolelle menevän ilmanpaine nousee myös,josta aiheutuu se että kun ahtopaineet nousee ja pitäisi olla kivaa,niin syötöt pienenevät ja hauskuus loppuu heti alkuunsa.
Johon on ratkaisuna se että joko poraa siihen letkuun sen kolmen millin reijän,jolloin ylipaineet pääsee karkuun.
Tai kääntää sen nipan ympäri ja hakee siihen tarkalleen oikean asennon jolloin ohivirtaava ilma tekeekin aavistuksen alipainetta(verrattuna vallitsevaan ahto paineeseen)ja näin päästää syötöt nousemaan.