Kyllä tuo laskuri oikein laskee, ei laskiessa voi nuukailla tai laskea aika oikein..
Niin no, kuten sanottua vääntöä voi olla paljonkin ja silti tehoa vähän. Omaa autoa on hyvä käyttää esimerkkinä tästäkin ja samalla siitä, että vaihteet sen voiman tekee...
Oma D-max 330 Nm 1800-3400 r/min, 1-vaihteen välitys 4,008:1, hias puoli välitys 2,482:1 ja perä 4,1:1, eli hias ykkönen pesässä ja kierroksia koneessa vähintään 1800 minuutissa. Kokonaisvälitys 40,79. Tämä kerrotaan koneen antamalla vääntömomentilla (330 Nm) saadaan 13460 Nm akselin päästä. Toki pitää vähentää voimansiirron häviöt, jotka voisivat olla luokkaa 15%, eli todellinen noin 11500 Nm.
__________________
Katu-uskottavuus, maasturin tärkein ominaisuus!!
|