Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Solmurauta
*lainaus: Voisitko antaa tuon kyseisen koneen speksejä (mikä ahdin, siipien koot, ym.) sekä kertoa miten mittaus on suoritettu?
1,9 tdi motti 12mm nestepäällä vähäsen muokatulla garretin GT32 ahtimella tuottaa juurikin noin: 2,5bar ahdoilla = 1,5bar pakopainetta ja 296hv, siivet imu47/pako54mm, turbiinikot. ar63+valupakosarja.
Sekä jos ahtopainetta pienennetään niin pakopaineet pienenee koko ajan samassa suhteessa 1bar alle ahtojen.
1,9td motissa 12mm nestepäällä taas GT32 ahtimella 2,7bar ahtoa=1,7bar pakopainetta, ar69.
Vrt. HX35 #12 pakopesällä menee ahdot ja pakopaineet samoissa (2bar ahtoa=2bar pakopainetta).
Mittaukset tehty kuten jo aiemmin kerroin pakosarjasta ennen ahdinta luotettavalla teollisuusmittarilla.
Ahtimella on siis väliä.
Lisää löytyy mutta kaikkea ei jaksa kirjailla.
|
Pakko olla eri mieltä tossa HX35 #12 pakopesällä olevan pakopaineista. Omien mittausten mukaan pakopaineet laahasivat ainakin sen 0.5 bar jäljessä.Siipikoot imu 56 / pako 65 että onko teillä siellä ollu sit samanlaiset vermeet käytössä. Paljon mahtaa olla 1.9tdi koneessa kierroksia huipputehoilla?