Näytä yksittäinen viesti
  #4  
Vanha 14.04.2010, 21:36
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Toyota 2L dieselin akilleen kantapää


No, tämä öljysuihkujen venttiilien jousien katkeaminen (mm. 2L srj.) on kyllä jo moneen kertaan kerrottu,
mutta jankataan vielä: Se mäntien öljyjäähdytyksen suihkuputken kiinnitysruuvi ei ole pelkkä passiivinen
osa, siinä on jousikuormitteinen venttiili, joka päästää mäntien jäähdytykseen (ja mm.mäntien voiteluun...)
öljysuihkun kun öljynpaine ylittää rajan (ulkomuistista suuruusluokkaa.1,5 kg/cm2).

ja kun esim. 1. ja 3. sylinteristä k.o jousi on poikki, niin tyhjäkäynnillä esim. 0,4kg paineilla 1. ja 3. sylinteri
ui öljyssä, vastaavasti 2. ja 4. saa voitelua vaan 0,4kg paineella kampiakselin kaulalta.

Jos k.o kone on juuri rempattu,( ja sitä sisäänkäytetään tyhjäkäynnillä,) niin odotettavissa ongelmia.

Olen aiheesta kirjoittanut jo aiemmin, mutta olenko ainut joka k.o ongelmaan on törmännyt?

JOTEN: jos joku on tutkinut noita -80 luvun tojotien paineventtiilien kuntoa, vois vaikka pistää yv
(jos k.o ongelma rajoittuu vain ouluun)

p.s sama venttiili hdj-80 ja siinä ei ole minulle ilmennyt ongelmia.

-jari-
Vastaa lainaten