Viestiketju: Painepesureista
Näytä yksittäinen viesti
Vanha 13.04.2010, 10:11
Tuomo Tuomo ei ole kirjautuneena
Konkari++

Rekisteröitynyt: 03.04.08
Sijainti: Lahti, Finland.
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tapsa4x4 Näytä viesti
mul on tollanen vanha kärsherin höyry pesuri ollut ammattikäytössä noin 10v jolloin pestiin montakertaa päivässä,pikku huollolla on pelannut nyt mulla noin 4vuotta osia saa ihan mitä tarviaa,ja helppo itekkin korjata.

Kun on kunnon pesuri niin tulee pestyäkkin aika paljon.hinta taitaa tollasella pesurilla olla kaupassa jotain3000-4000 eli ei ihan halpa mutta hyvä.
Jos tarkemmin nyt taas muistellaan niin tää kyseinen pesuri on mun. Tai saat säkin sen ostaa, maksaa sulle 600€.

Töissä joutuu paljon pesemään todella likaisia ja rasvaisia koneita, ja kyllähän tollanen iso höyrypesuri on siihen ihan omiaan. Kärcherit kestää hyvin tota hommaa, käytössä aina täydet lämmöt ja paineet. Nykyinen pesuri on kestänyt nyt reilu 4 vuotta, kerran hajonnut paineletku (tosin päälle tippu 3t iskuvasara). Todettiin joskus töissä todettiin että ei käsiä sotketa noitten pesureitten kanssa, parin kilsan päästä löytyy virallinen merkkihuolto ja KoneBoss myy tarvittaessa uuden. No oon mä joskus tiivisteitä vaihtanu, varsinkin kahvasta menee niitä melkoisesti kuuman veden takia. Todella hyvin ne kestää käyttöön nähden, ainakin tollaset isommat. Muutamat o-renkaat nyt on käytännössä mitätön vika. Täytyy oikein ihmetellä, harrastekäytössä tollanen on ikuinen. Suosittelenkin ostamaan Kärcherin ja jonkun muun laatumerkin vaikka maksaisikin 3 kertaa enemmän. Maksaa itsenä takaisin pesutehossa ja toimivuudessa.

Ja vielä pikkuvinkki: pesutehossa vaikuttaa eniten vedenmäärä! Tokana veden lämpö, sitten vasta ne paineet.... Joskus oli töissä testissä myyjän mukaan markkinoiden ylivoimaisesti tehokkain pesuri, painetta löyty ihan homona ja hintaa vaan puolet Kärcheristä... Pari päivää sitä kokeiltiin ja todettiin että jää pesuri vaihtamatta. Kärcheristä tulee vettä muistaakseni 1300l/h, tosta testikoneesta 1000l/h. Painetta oli kyllä enemmän, tosin meidän oma kone oli jo parhaat päivänsä nähnyt. Jokatapauksessa Kärcherin pesutulos oli parempi, ja ennenkaikkea nopeampi. Saihan sillä testikoneella maalit irtoamaan, mutta eipä se sitä pesutulosta takaa...
Vastaa lainaten