Ja se Wanhan ajan termi"ensi asennus laatu" tarkoittaa nykyään ihan jotain muuta kuin vielä 80`luvulla.
Eli omaan berttaan vaihdoin kardaani ristikot ihan varoiksi kun olivat jo 28 v vanhat mutta ehjät,no GMB:n tarvike ristikko kesti edessä vuoden. Ja kaikki etupään pallonivelet on eli tarkoittaa enää raidetangon päitä ovat orkkikset.(johtuen tehostin swapista),verraten siihen että uusiin autoihin niitä vaihetaan vuosittain.
Ja edelleen OT: joku jenkkikin on tullut omistettua tosin 65` ja 81`vuotisia niin turha niitä on moittia.Kaikilla on ajettu työmatkat pakkasista välittämättä,ja samat viat niissä on ollu kuin muissakin ,ja yllättävän vähän niitäkin.
Eniten ongelmia kaiketi noissa jenkeissä aiheuttaa se että niitä niitä ostelee semmoinen väki vain sillä perusteella että on hienoa ajaa jenkillä,jolla ei ole autoilun kanssa mitään tekemistä.Eikä niitä juurikaan yleisesti käytetä missään huolloissa,saati monesti osata huoltaa itse.
Ja tosin faktaa on se että laatu niissä on hieman jotain muuta kuin itä(japsi)autoissa eli aika paljon heikompaa.
Sitten semmoinen väki joka on tottunut jenkkien kanssa touhuamaan pärjää niillä läpi vuosien kesät,talvet ilman merkki huoltojen apuja.
Ite ajoin joskus sekä 65´CHEVY 2:sella että 65`parisiennella kesät talvet duuniin ilman ongelmia.
Ja jotain uutena ostettua 86`toyotaa joka menee viimeiset 200 tuhatta ilman isompia remppoja(koska niissä ei ole mitään särkyvää),ei voi verrata johonkin elämän ehtoo puolella olevaan harmaatuonti jenkkiin joka on kaikilla varusteilla,ja johon on kaikki huollot jätetty uudesta asti tekemättä.
Pahoitteluni avautumisesta...
|