Joskus kuumalla 90 luvulla mentiin katsastamaan silloista laulu rambleria.
No heti lähtiessä teki ramblerin legentaarinen rattikeppi kymäläiset ja 1 jäi,ja kakkonen meni päälle sillä seurauksella että sivuakseli vääntyi eli vitunmoinen rutina.
No toimintaan jäi vielä ykkönen helkutinmoisella paukkeella,ja kolmonen.No eipä siitä masennuttu vaan konttorille siis jossa erittäin tiukaksi tiedetty nyt jo eläkkeellä oleva inssi osui kohdalle jolloin kylmähiki pinnassa oltiin jo lähes varmoja että nyt ei onnistu,no joko oli lääkitys sillä kertaa kohdallaan tai muuten vain oli jo ajatukset viikonlopussa mutta inssi totesi vain että eiköhän nyt yhteen rambleriin tänään leima saada.
No jarrutestissä ei toinen takajarru pitänyt tarpeeksi.Tietenkin.
Ja sitten nosturille.No inssi vetelee kardaania eestakaisin jolloin vuoroin laatikosta,ja vuoroin perästä ruikkaa öljyä lattialle,ja kun kaveri ottaa kardaanista kiinni ja vetäisee alas nii perä "nyykähtää" eteenpäin.
"vähän on U pultit löysällä,ne pitää kiristää" sanoo inssi.Johon myö vain että Joo joo.
No sitten etupään ravistelua eikä väljää missään,mutta kun pyörät nosti ilmaan niin joka kulma niin päin helvettiä kuin vain voi olla,ja joka paikassa väljää.Sitten taas etupää alas ja väljät hävis. Lisää ravistelua ja ei väljää missään.
No sitten koe ajolle ja helkutinmoisella paukkeella hallista ulos ja vaihto kakkoselle helvetinmoinen roisaus (kun rattaat oli jo selvät siellä lootassa),ja heti uusi yritys kolmoselle ja naps.kaasuvaijeri poikki.
No siinä vaiheessa inssi totesi että eiköhän tämä riitä tällä kertaa ja kirjoitti jälkitarkastuksen siitä kaasuvaijerista ja takajarruista.
No se oli aika perse aukista aikaa joten rahaa ei ollut ajella eestakaisin ja kun kun se vaijerikin oli poikki niin ei se olisi ollut oikein mahdollistakaan.
Ja entäs sitten???
No meikäläinen ettimään jostain jotain vaijeria ja kaveri rupesi tunkkaamaan rambleria ja tekemään jarruremppaa konttorin pihassa.No reilu tuntia myöhemmin oli rampelin takakengistä vaihettu toiset puolelta toiselle,ja kaasuvaijeri jotenkin patentoitu toimimaan.
Ei muuta kuin jälkitarkastukseen,ja jarrutestiin ja nippanappa läpi.
Inssi totesi vain että kyllä nyt tuli pojille työvoitto eikä ottanut rahaa uusinnasta,ja että eipähän ole ennen kukaan pihalla jarruremppaa tehnyt.
Ja totesi vielä että saisihan nuo kaikki vaihteet toimia vaikka koneessa vääntöä tuntuukin riittävän.
Sitten vain leima lappuun ja toivotti vielä hyvää kesää...
|