Näytä yksittäinen viesti
  #500  
Vanha 07.04.2010, 14:02
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Päivitetääs vähän. Rattiakseli ja sähköt niputettu tuskaisten testien jälkeen. Tihkukytkimestä luovuttu koska omien päätelmien mukaan hj ja bj pyyhkijän moottorit hieman erilaisia kytkennältään.

Tuskailin myös pyyhkijöiden kanssa jotka pysähtyivät aina väärään kohtaan. No käänsin moottorinpäässä varren asentoa joka jostain syystä oli väärin ja korjasin moottorille menevän liittimen. Siinä kun oli joku kosketushäiriö juuri siinä piuhassa joka ajaa moottorin "0" asentoon.

HJ rattiakseli sovittui berttaan niin että poistin kojelaudasta hätävilkun, valojen ja pissapojan katkaisijat ja tein erilaisia sovitusjohtoja joilla vedin sähköjä normaali johtosarjasta tolpalle. Kaikki menee vakioliittimille ja ovat irroitettavia tarvittaessa. Valoihin tuli yksi rele ja pyyhkijöitä varten kaksi relettä. En muuta tapaa keksinyt saada niitä toimimaan bertassa. Virtalukon vaihdoin sellaiseen malliin jossa ei ole G asentoa ja hehku on vain napilla. Kojelaudan sisällä on sellainen johtoviidakko että ei voi kun rukoilla että kaikki pysyy nipussa. Jossain vaiheessa teen totaaliremontin ja yksinkertaistan koko auton sähköt. Kaikki kun on lisätty tarpeen mukaan mistä helpoiten saa niin soppa on valmis.

Se että keskeiset toiminnot kuten pissapoika ja pyyhkijät ovat tolpassa yhdellä sormella operoitavissa on kyllä luksusta autossa jota ei välttämättä halua ohjastaa yhdellä kädellä.

Sitten aloinkin tuskailemaan pompottavien renkaiden kanssa. Otin etuset auki ja tutkin kuula tilanteen kuskin puolella 120g ja apparin puolella 240g jäljellä. Erään taulukon mukaan oikea määrä 380g. Pistin nyt sitten 4 purkkia uusia kuulia eli painoa tuli 480g per rengas. Kuulia ostaessa kannattaa tarkistaa ette ne ole biologisesti hajoavia kun sellaisiakin näyttää olevan. Kuvien siniset kuulat on hyviä mutta mulla oli näissä keltaisia kuulia jotka tuntuivat jauhautuvan renkaan sisälle pölyksi. Eli laatu eroja tuntuu olevan. Katotaan tänään helpottaako jumputus joka alkaa 70-80 kmh jälkeen. Vaihdoin vanhat boggerit eteen jotka ovat 10" beadlockeilla ilman mitään tasapainotuksia ja niillä pystyi kelaamaan maksimit kylätiellä ja päästämään ratistakin irti ilman minkäänlaisia värinöitä. Näissä uusissa beggereissa tuntuisi olevan ongelma flat spotin kanssa eli kun rengas seisoo auton alla pitkään niin se ei ole enään pyöreä. Pitäisi ajamalla tasottua ja kuulien pitäisi auttaa mutta saas nähdä. Jos ei pelitä niin sitten swappaillaan renkaita ristiin rastiin. Voihan se olla että nämä pökkyrät pitää kuluttaa sopiviksi tämän auton alle tai sitten näissä on vaan laatuheittoja yksilöissä.

Toisessa renkaassa ei ollut kuin kuvan yksi purkillinen jäljellä kuulia. No nyt on sitten 4 purkkia sisällä.


480g eli noin 8000 kuulaa.


Video jossa testaan kumin keskitystä vanteella. Ei siinä mitään huolestuttavaa vikaa ole. Tässä siis verrattu vain reunaviivaan kuten kumi keskittyisi normaali vanteellekkin. Joutuupi vaan sössi ton videon ihan puuroksi?

Viimeksi muokannut mikjus : 07.04.2010 14:05
Vastaa lainaten