Näytä yksittäinen viesti
  #23  
Vanha 30.10.2003, 15:28
Saku Saku ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 11.03.03
Sijainti: Tampere, Finland.
Viestit: 12
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Tuolla aika haastavan näköinen isolohko efi imusarja turbo corvetteen
..Oletko muuten kysynyt Hoganin imusarjojen hintoja?
Jep, jenkkilässä on nykyisin EFI hiluista aika paljon tarjontaa. Hoganin tai jälleenmyyjien sivuilla on näkynyt hintoja, en ole ollut suoraan yhteydessä kun hinta on sitä luokkaa etten ainakaan minä maksa tuollaisia perusimusarjasta.

Lainaus:
quote:
huipputehoissa sentrifugi oli samalla viivalla...ja Roots ahdin selvästi heikoin... Turbo-moottori taas loisti keskikierroksien väännöllään.
Kokoonpanojen vertailu on hankalaa, mutta keskipakoahdin on paras kyseeseen tuleva ahtamistapa ja paras keino hankkia sille käyttövoima on pakokaasuturbiini. Tämä siis huipputehon, teho/ahtopaine, kulutuksen ja kaikkien hyötysuhteiden perusteella, käytönnössä homma voi mennä selälleen monilla muilla alueilla. Esim automaatin, painavan kopan ja harvojen välitysten kanssa turbo voi olla sietämätön vaikka kuinka hyvä em. arvoilla mitattuna olisikin.

Keskikierrosten vääntö on ollut hyvä kun ahtopaine on pyritty pitämään samana. Kovasti perinteistä ettei lukijakunnalta mene yli hilseen. Kukaanhan ei käske sitä pitämään samana. Ahtimen herättyä sähköisellä hukkaportin ohjauksella voidaan ahtopainetta ja siten teho/vääntökäyriä muutella mielen mukaan, näin perheautoissa on tehty jo 20v ajan. Yksi pakokaasuturbiinin eduista.

Lainaus:
quote:
Tuolle White Racing race ZF-6:lle luvataan kestävyys +800hp (niin...ei mainintaa väännönkestävyydestä) ...esim.Mcleod street twin ...vettefoorumin jburnet oli myymässä kyseistä kytkintä (ja muistaakseni zf-6 speediä)
Hammasratasvälityksessä lämpötila ja jäähdytys mitoitetaan tehon perusteella. Väännöllä varsinainen kestävyys. Samaa asiaahan ne ovat kun rpm tiedetään. Ko. kytkin ei kiinnosta mutta asia voisi vilkaista. Jos aski kestää ajaa toistuvasti 9s aikoja 1.3-1.4s 60ft lähdöillä niin uskallan sen kyllä laitella omaankin.


Lainaus:
quote:
...jonka jälkeen auto pistettiin myyntiin? :-D

Se vaan näyttää olevan niin että nuo tuplaturbo projektit toimivat ns.viimeisenä askeleena pois autoharrastuksesta...
Jotain tuohon suuntaan, selkeää ja järkevää syytä myyntiin en ole kuullut, vaikuttaa lähinnä uupumiselta suuria työ- ja raharesursseja vaativaan projektiin. Monty oli vielä joku aika sitten kovasti harrastamassa autoaan, onko nykyisin puuhaamassa muuta? Harmi ettei noita ole tehty valmiiksi ja mitattu arvoja, Montyn 1.2khp tehoa lukuunottamatta.

Itsellä hommat kyllä jatkuvat, jos jossain vaiheessa saa opiskelijastatuksen vaihdettua hyvin palkattuun työhön niin saa ostettua vähän parempia osia. Viime kevät ja alkukesä meni kyllä ajallisesti ja taloudellisesti niin rajoilla ettei työmäärältään noin suuri projekti vähään aikaan kiinnosta, 1kk aikana ehti palkkatöihin 4h, 16h/vrk tallilla. Ja pitäähän sitä kokeilla viekö mies autoa vai toisinpäin.

Vastaa lainaten