Jep, akseleiksi nuo D60 ja 14FF, tuolla on ollu markkinapuolella myynnissäkin niitä. Sellainen pari tonnia menee niihin. Välitykset yleensä olleet 4.56, lukkoa ei ole D60:sä, ja 14FF:ssä saattaa olla Gov-Lok. Eteen ARB:n ilmalukko, tonnilla, ja taakse vaikkapa Detroit Locker ~600€. Etuakseliin vois tietty vaihtaa 35-rihlaiset ulommat vetarit ja korvata napalukot vetolevyillä. Siinä paukkuu taas euroja... Niin, ja ohjaus pitää luonnollisesti olla cross-overi että toimii ja ohjautuu haluttuun suuntaan myös kun ollaan ristiriipunnassa. Moottorin alla oleva palkki pitää vaihtaa että cross-overi onnistuu. Kardaaneiksi 1410-ristikkoiset, vaikkapa High Angle Drivelinesta. Akseleiden joukit pitää vaihtaa isomiksi näille, samaten jakikseen. Ja jos halutaan pomminvarma jakis, niin Atlas jos rahasta ei ole pulaa, tai sitten 3:1 välitteinen NP205 (ei halpa sekään). Noihin on jo menny kymppi helposti, ja renkaatkin puuttuu.
6.2 diesel kestää vakiona noin 0.5-0.6 bar ahdot, ja yhdellä turbolla. Kahdesta ei ole vastaavaa hyötyä. Turboksi voi laittaa 6.5 litraisen paketin, mutta se ei ihan sovi jos on ilmastointi, ottaa kiinni koteloon. Lohko näissä on heikko, jos kampuran dampperi on paskana, lohkoon tulee halkeamia jotka lopulta katkaisevat kampuran. Runkolaakeripukeille kannattaa laittaa tukiraudat jotka estävät värinöitä aiheuttamasta vaurioita. Itse korvaisin myös jakoketjun Pete Jacksonin ratassarjalla, sekä kansipultit pinnapulteilla (samalla vaivalla vaihtaa myös laadukkaat turbon kestävät kannentiivisteet)
Jos päätyy vaihtamaan koneen, niin 6.2 litraisista sellainen minkä valunumero loppuu numeroon 599. Tai sit on vaihtoehtoina 6.5 litrainen Optimizer tai P400.
__________________
Montenegro Offroad Club #21
Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Viimeksi muokannut HeikkiH : 04.04.2010 22:40
|