[quote=FinnDRZ;657839]Jos tuon viet kaivokselle, niin.... hommaa mielummin joku tojotan raato sinne mätänemään ja kolhittavaksi.
Mitä oikeasti meinaat tuolla autolla siellä tehdä? Kruisailla dumpperin ja kahvituvan väliä?[/quote
No kun tilanne on se että meillä on siellä nimenomaan tojotan ja mitsun raatoja käytössä firman puolesta..
Niillä ei pääse oikein mihinkään loppupeleissä. Ammatiltani olen kairaaja en kiviauton kuljettaja. Eli työkoneemme on aina jossain keskellä suota tai mettää paikallaan kerralla pitkiä aikoja. Eikä jaksais olla joka välissä jontikalla repimässä kyseisiä tojotan raatoja irti joka paikasta.. Ihan siistiin käyttöön siis tulee, ei ole tarkoitus tehdä mitään romuralli autoa. Omaan käyttöön siis, muut repikööt niitä tojotia irti.. Vapaa viikot ajelen ihan Sodankylässä sitte. Mahdollisimman hyvässä kunnossa auto siis tulee olemaan, sillä pitää vain päässä vaikeassa maastossa kun tarvii. Sillä noita 42 renkaita mietin kun suolla ja jängällä ajellaan niin ei tarvi kattella millon vesi tulee sisälle

Virtapuolelle olis tarkoitus myös panostaa, että saa tarvittaessa esim rälläkkään ja hitsaus koneeseen virrat ulos (en tiedä vielä miten onnistuu) mutta eiköhän tuo seleviä.
Itse kaivos alueella siis ei juuri tule ajeltua, vaan sen ympäristössä. Vaikkei autolla rahallista arvoa nimeksi olekaan niin kyllä sillä tunnearvoa tulee olemaan. Ammattini kun olen valinnut, niin pitäähän sitä kehitellä kato kaikkea kivaa että viihtyy.
Soittelin tuossa serkulle (katastusmies) jos löytyis jotain porsaan mentäviä aukkoja millä ton n.70cm maavaran vois ylittää. Katsellaan mitä löytää.