Lainaus:
quote:
Lainaus:
quote:
Missä/kuka on valmistanut single planen päällä olevan "mutkan"?
...varmaan arvaatkin miksi tätä kysyn...
|
Norsunkärsän laipat itse, kaveri loput. Laita PM/email niin katsotaan. Useammasta SB TT vetestä on kuulunut huhuja, olisiko sellainen kyseessä? Sheetmetal -tyyppinen on suositelvampi ja oli omaankin tarkoitus tehdä, mutta hp/euro -suhde on huono. Valmiinhan, joka näkyy kaikissa jenkkilän TT koneissa olevan, saa Hoganilta johonkin 3-4ke hintaan.
|
Laitoin e-mailia mutkasta...
Kone "olisi" tarkoitus pitää vapaastihengittävänä... en ole vielä edes harkinnut ahtamista koska ahtoprojektin laajuuden (aika ja $$$$) tietäen haluaisin jo ajella vetelläni 5 projektivuoden jälkeen..
Katso
http://www.hotrodsolutions.net/EFI4.html
Tuolla aika haastavan näköinen isolohko efi imusarja turbo corvetteen
..Oletko muuten kysynyt Hoganin imusarjojen hintoja?
Lainaus:
quote:
Toivottavaahan se onkin perheautossa, mutta jos voimaa on renkaan pitokykyyn nähden riittävästi niin ei kiitos vääntöpotkuille. Mitä 4 kautta on vastaavalla koneella ajettu kisaa niin näköjään *kaikki* vetolaitteiden osat voivat mennä rikki, oli ne mitä tahansa. Katurenkaat ym ovat toinen juttu ja niiden kanssa lähes vakio-osat kestävät tuurilla ihmeitä. Tällä hetkellä omassa ahtopaine nousee juuri kierrosten mukaan, mutta käyrä on ohjelmoitava. Mekaaniset ovat kiinteitä, sekä hyvässä että pahassa, eivätkä tehontuotoltaan pärjää turboille.
|
Tuosta oli kait jossain jenkkilehdessä testikin... huipputehoissa sentrifugi oli samalla viivalla...testin ahtopaine oli rajattu about 12psi eihän muuten testissä olisi ollut järkeä..
ja Roots ahdin selvästi heikoin... Turbo-moottori taas loisti keskikierroksien väännöllään.
Lainaus:
quote:
Mitä ensisijaisesti kadulle tarkoitettuja askeja on näkynyt niin 500lb/ft (690Nm) tasolle ovat jääneet, sen mukaan mitä valmistaja lupaa. Kiihdytyskäytössäkin kestänevät tuon yli ja kadulla vielä paremmin. Jos tuollaisen saisi halvalla niin voisi kokeilla, täyttä (5ke?) hintaa ei tee mieli maksaa kun askille ei kerran luvata enempää. Nuo ovat ymmärtääkseni synkronoituja katuaskeja, jolloin vaihdon nopeudessa ja varmuudessakin on toivomisen varaa ja kaasu pohjassa vaihdon saa melkeimpä unohtaa. Jericolta löytyy askeja, joille luvataan 1000 Nm/Hp kiihdytyskilpakäytössä ja joilla voi vaihtaa kaasu pohjassa ilman kytkintä. Eivät tosin sovellu alaspäin vaihtoon tai vaihdejarrutukseen, hinta pyörii jossain 5-12k USD.
Kun kerran askin tekee, niin saisi kestää huoletta koneen tehot ja olla muutenkin passeli. Muuten ajetaan lähes vakio-osilla, eikä poiketa lainkaan varttimaililla.
|
Hmm... koska nuo mainitsemani vaihteistot ovat ns.kilpaosia ei niitä saa suoraan hyllystä... hintakin voi olla suolainen... Tuolle White Racing race ZF-6:lle luvataan kestävyys +800hp (niin...ei mainintaa väännönkestävyydestä)
Jos vakio ZF-6:lla ajellaan 9sek vartilla (niin myös Tremec:in TKO II:lla) niin vahvistettu voisi riittää hyvinkin autollesi...toki hyvä kytkin on tarpeen...esim.Mcleod street twin
vettefoorumin jburnet oli myymässä kyseistä kytkintä (ja muistaakseni zf-6 speediä)
omasta projektistaan... voipi olla yhä myynnissä...
Lainaus:
quote:
Jep, Merlinin suorituskyvyn uhoamiselle ja järjettömälle rahankäytölle on saanut naureskella, Montyn homma on paremmin hanskassa. Molemmilla kuitenkin 1600kg vakiovette muutamilla bolt-on muutoksilla, siis moottoria lukuunottamatta. Lähde siitä sitten hakemaan kiihtyvyyttä eteen, taakse tai sivulle. Merlinin 5krpm huipputeho tarkoittaa tehoon ja suorituskykyyn nähden järjetöntä vääntöä. Kukin tavallaan, varmasti noilla saa elämyksiä aikaan ja sirkushupeja kansalle.
|
...eikös Merlinillä meinannut lähteä auto lapasesta kun jotain muuta häärätessään jalka lipesi kaasulle ja vehje samassa hetkessä suoritti kylki edellä kuminpolttonäytöksen jonka jälkeen auto pistettiin myyntiin? :-D
Lainaus:
quote:
4L80E sisältyi noihin uudempiin 4v tomaatteihin, sisältää usein suorahampaisen planeetan. Od jäisi varmasti hankkimatta (4ke?, 20kg?, voimansiirtohäviöt?, hyöty kun aski on ylivaihteellinen?). Venttiilikoneistosta ehdottomasti automatiikka pois, ihan ajamisen ilon takia, lisäksi ohjelmoitava aivoboksi maksanee riittävästi. Ja sitten se turbiini, lukkoturbiini sinänsä ok, saa paineet ylös viivalla, eikä luista. Hinta, paino ja hitausmomentti tökkivät sittenkin vastaan. Mutta Montyltä hyvä ratkaisu omaan käyttöönsä.
|
Niin olikin.... tuota OD:tä liitettiin TH400:een eikä uudempaan 4L80E:hen...sorry.
Se vaan näyttää olevan niin että nuo tuplaturbo projektit toimivat ns.viimeisenä askeleena pois autoharrastuksesta... projektin valmistuttua siirrytään suoraan johonkin muuhun ja autoa tuskin ajetaan (Monty&Merlin)...
-J-
Note! This message was posted anonymously!