Ei muutu henkilöautoksi
Mutta se maahantuonnin yhteydessä perimättä jätetty 65% (täys vero -35%) pistetään maksuun
ja sehän voi olla paljon.
Ja sitten kannattaa pitää mielessä se että vero laukeaa maksuun siinä vaiheessa kun joku (tulli?)
toteaa muutoksen tapahtuneen, ja sitä ei saa enää peruttua vaikka auton hinauttais romutettavansi
saman tien.
Jos minä olisin tekemässä k.o muutosta, niin pulttaisin sen työkalulaatikon nykyiseen lavaan ja katsastaisin
huoltoautoksi ja sitten vasta leipoisin lavan uusiksi ja muutoskatsastaisin sen.
Aiemmin kysytty laitojen korottaminen on käsittääkseni mahdollista, kunhan lavan mitat säilyvät vaadittuina.
Taannoin se 185 pitkä ja 80cm (arvaus) leveä ja korkea (vaikka 200cm) kuutio piti sopia lavalle.
(pyöräkotelot saivat työntyä tuohon kuutioon)
Ja sitten aivovoimistelua pykälien tulkitsijoille: (en kerennyt tekemään, olisi varmaan onnistunut 199x)
Mitenköhän seuraava muutos vois onnistua nykyään (veroseuraamuksitta)?
Aikanaan suunnittelin v.1988 LN65 hilux:n lavan uudelleen rakentelua seuraavasti:
-lava tehdään pyöräkoteloiden ylälaidan korkeudelle
-lavan pohja alumiiniturkkilevyä
-lavan leveys renkaiden takapuolelle n.160cm, ja kapenee takareunaan 120cm leveäksi
-lavan alle tarvikelaatikosto n. 20cm korkea sopii hyvin
-lavan laidat 5 mm korkeat (lavan runkoputkeen hitsataan 5x50 lattarauta)
-lavan takaosa kippaa, ts. viimmeinen 40cm mittainen kavennettu osa kippaa suoraan alas
jolloin takaylitys maastossa jää järkeväksi, ja takavalot saavat suojan lavanpohjasta.
alas kipattu lavan takalaita sidotaan räikkäliinalla ala-asentoon
|