Kuten kaikki Ossin projektit, tämäkin lähti lapasesta heti alussa. Parin illan kaveri on tehnyt "kevyttä" etupään modifointia. Vasta tänään tapahtui varsinainen kaasarin asennus.
Genobi tuli hallille n. klo 8.30 ja siitä projekti käyntiin.
Vanhan kaasarin ja imusarjan irroitus. Kansien putsaus. Kannentiivisteiden vaihto, tavalliset pahviset kun kerran sellaiset on tullut joskus hankittua.
Kannenpulttien putsaus. Osa pulteista kun menee vesitilaan, ja tämä kyseinen moottori on ollut
veneen voimanlähteenä toisen samanlaisen kanssa, on selvää että merivesi on ruostuttanut osan
kierteistä.
Uusi imusarja ja kaasari paikoilleen.
Valmiina ensimmäiseen testiluontoiseen käynnistykseen. Tässä vaiheessa klo 16.15.
Käynnistys onnistui hyvin. Pientä höyryä, joka tässä vaiheessa suotavaa.
Säätöä ja tarkistelua ja muutama lyhyt käynnistys/käyttö.
Vaikuttaa hyvältä.
Käyntiääni suhteellisen "kireä".
Tämän päivän aikaansaannos oli tässä. Seuraavaksi pyhien jälkeen jäähdytin, paisuntasäiliö ym. muita paikoilleen. Sitten varsinainen säätö niin päästään koeajolle. Koeajot kertokoon mitä seuraavaksi on luvassa. Harvemmin nämä jutut niin yksinkertaisia ovat.