Netissä on huonosti viedoita, jossa puhalletaan tehokkaalla kalustolla. Enempi sellaista piiperryshommia. En tiedä onko peltien mahdollisella kärsimiselle niin väliä jos ne muutenkin puhallettavassa kohdassa kuten pyöränkotelossa on arveluttavassa korjauskunnossa. Johan on kumma jos ei mitään tapahdu kun rae on isoa, suutin on 12 millinen ja painetta vaikka 10 baria.
Jos paine tehdään sähköllä, rupeaa 63a sulakkeet olemaan aika lailla isoimpia mitä saattaisi kuvitella käyttävänsä, jolloin voisi puhaltaa jollain 8 millisellä suuttimella hyvällä paineella.
5 millisellä 140 milliä pitkällä pitkäventuri boorikarbidisuuttimella lähtee normaalit pellit puhtaaksi ja maalit hyvin. Se normaalisti riittää autohommissa. Ilmantuottoon riittää 15 kilowattinen sähkökompura. Painetta voi säätää taajuusmuuttajalla nopeutta säätämällä. Kovin suuren puhallusrakeen käyttäminen ei onnistu hyvällä menestyksellä. Joskus olen sekoittanut joukkoon karkeampaa raetta, mutta hyöty ollut kyseenalainen.
Kokemuksia mikä lähtee 8 millin suuttimella ja mikä ei?
|