Näytä yksittäinen viesti
  #20  
Vanha 28.10.2003, 15:06
Saku Saku ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 11.03.03
Sijainti: Tampere, Finland.
Viestit: 12
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Olisitko valmis virittämään minunkin Vetteni, Saku, luonnollisesti korvausta vastaan? Nim. kokemusta kaipaen
On tuo mahdollista, laita kotisivujen osoitteeseen meiliä niin katsotaan. Mielellään jotain uutta ja haastavaa, eikä työtuntimäärältään hirmuisen suuria.


Lainaus:
quote:
Missä/kuka on valmistanut single planen päällä olevan "mutkan"?
...varmaan arvaatkin miksi tätä kysyn...
Norsunkärsän laipat itse, kaveri loput. Laita PM/email niin katsotaan. Useammasta SB TT vetestä on kuulunut huhuja, olisiko sellainen kyseessä? Sheetmetal -tyyppinen on suositelvampi ja oli omaankin tarkoitus tehdä, mutta hp/euro -suhde on huono. Valmiinhan, joka näkyy kaikissa jenkkilän TT koneissa olevan, saa Hoganilta johonkin 3-4ke hintaan.

Lainaus:
quote:
Moni pitää tätä turbomoottorin ominaisuutta toivottavana... mutta isolohko+turbo yhdistelmä
tuottaa vääntöä niin paljon että se asettaa kampuran takaisiin osiin sellaisen voiman että sopivia komponentteja on vaikea jossei mahdoton löytää..
Kuvaamasi voimantuotto saavutettaisiin helpommin keskipako-ahtimilla... mutta niissäkin on omat ongelmansa..
Toivottavaahan se onkin perheautossa, mutta jos voimaa on renkaan pitokykyyn nähden riittävästi niin ei kiitos vääntöpotkuille. Mitä 4 kautta on vastaavalla koneella ajettu kisaa niin näköjään *kaikki* vetolaitteiden osat voivat mennä rikki, oli ne mitä tahansa. Katurenkaat ym ovat toinen juttu ja niiden kanssa lähes vakio-osat kestävät tuurilla ihmeitä. Tällä hetkellä omassa ahtopaine nousee juuri kierrosten mukaan, mutta käyrä on ohjelmoitava. Mekaaniset ovat kiinteitä, sekä hyvässä että pahassa, eivätkä tehontuotoltaan pärjää turboille.

Lainaus:
quote:
Manuaalivaihteistoa joka kestäisi 1000lbs/ft on vaikea löytää... ainakin liikutaan kestokyvyn äärirajoilla. (siis ns. normaali manuaali ei lenco yms.)
White Racinging Race ZF-6speed ja Tremec TKO 5 speed cryotettuna voisivat olla mahdollisia.
Näidenkin vahvistettujen vaihteistojen väännönkestokyky on pienempi kuin suunnittelemasi 1000lbs/ft mutta tuon väännön täysmääräinen käyttö katurenkailla tulee olemaan jokatapauksessa sanotaanko "haastavaa"
Mitä ensisijaisesti kadulle tarkoitettuja askeja on näkynyt niin 500lb/ft (690Nm) tasolle ovat jääneet, sen mukaan mitä valmistaja lupaa. Kiihdytyskäytössäkin kestänevät tuon yli ja kadulla vielä paremmin. Jos tuollaisen saisi halvalla niin voisi kokeilla, täyttä (5ke?) hintaa ei tee mieli maksaa kun askille ei kerran luvata enempää. Nuo ovat ymmärtääkseni synkronoituja katuaskeja, jolloin vaihdon nopeudessa ja varmuudessakin on toivomisen varaa ja kaasu pohjassa vaihdon saa melkeimpä unohtaa. Jericolta löytyy askeja, joille luvataan 1000 Nm/Hp kiihdytyskilpakäytössä ja joilla voi vaihtaa kaasu pohjassa ilman kytkintä. Eivät tosin sovellu alaspäin vaihtoon tai vaihdejarrutukseen, hinta pyörii jossain 5-12k USD.

Kun kerran askin tekee, niin saisi kestää huoletta koneen tehot ja olla muutenkin passeli. Muuten ajetaan lähes vakio-osilla, eikä poiketa lainkaan varttimaililla.

Lainaus:
quote:
Olet varmaankin seurannut corvettefoorumin vastaavia rakentajia Montyä ja Merlin:ä?
4l80E +gearvendors overdrive näyttäisi olevan käytetty vaihtoehto...
Jep, Merlinin suorituskyvyn uhoamiselle ja järjettömälle rahankäytölle on saanut naureskella, Montyn homma on paremmin hanskassa. Molemmilla kuitenkin 1600kg vakiovette muutamilla bolt-on muutoksilla, siis moottoria lukuunottamatta. Lähde siitä sitten hakemaan kiihtyvyyttä eteen, taakse tai sivulle. Merlinin 5krpm huipputeho tarkoittaa tehoon ja suorituskykyyn nähden järjetöntä vääntöä. Kukin tavallaan, varmasti noilla saa elämyksiä aikaan ja sirkushupeja kansalle.

4L80E sisältyi noihin uudempiin 4v tomaatteihin, sisältää usein suorahampaisen planeetan. Od jäisi varmasti hankkimatta (4ke?, 20kg?, voimansiirtohäviöt?, hyöty kun aski on ylivaihteellinen?). Venttiilikoneistosta ehdottomasti automatiikka pois, ihan ajamisen ilon takia, lisäksi ohjelmoitava aivoboksi maksanee riittävästi. Ja sitten se turbiini, lukkoturbiini sinänsä ok, saa paineet ylös viivalla, eikä luista. Hinta, paino ja hitausmomentti tökkivät sittenkin vastaan. Mutta Montyltä hyvä ratkaisu omaan käyttöönsä.

Vastaa lainaten