Car Craftin marraskuun numerossa oli artikkeli aiheesta, esimerkkinä oli pari autoa josta tehot oli mitattu koneelta ja takapyöristä. Kumpikaan noista ei ollut ZF6:lla, eikä myöskään TH400:lla joka itseä olisi kiinnostanut mutta kaippa noista jotain suuntaa voi ottaa.
Toinen auto oli mustangi 357 myllyllä ja AOD automaatilla. Huipputeho koneelta 371hp@5000rpm, takapyöristä 265hp, eroa huipputehon kohdalla 40% ja keskimäärin 36%!
Toinen auto oli sitten Buicki 455 myllyllä, nelivaihteisella muncien manuaalilla ja 12 bolt perällä. Huipputeho koneelta 329hp@4500rpm ja tuolloin takapyöriltä 280, eroa 17%. 500 kierrosta kovemmilla kierroksilla tehohäviö oli kuitenkin 25%, pienemmillä kierroksilla se vaihteli 14 ja 20 välillä ollen keskimäärin 18,3%. Jutussa sanottiin että ero oli hiukan suurempi kuin mitä he olivat odottaneet.
t- Tomi
|