Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Killman
Eikä tämä minullekkaan kuulu mutta yritän ymmärtää noita trial sääntöjä
Eurotrial säännöissä:
3.2.11.1
Vähintään yksi pääkaari vaaditaan ryhmän O ja S avoautoissa. Kaadettavalla tuulilasilla olevat autot on varustettava turvakaarikehikolla kuten määrätty luokille M, PM ja P. Tehdastekoisia kaaria ei saa muuttaa. Suzuki SJ:n ja Samurain B-kaari ei hyväksytä turvakaareksi. Alkuperäiset putket saa vaihtaa, ulkoiset mitat tulee kuitenkin säilyttää (katso kohta 3.2.11.3). Autot joissa ei ole tehdastekoista pääkaarta tulee sellaisella jälkikäteen varustaa.
Tuossa 3.2.11.3 näyttää 100cm2 laput piisaavan. Ehkä suunnistus on sen verran rajumpaa että tarvitsee 120 cm2 laput.
Koko Eurotrial tekniset säännöt tuossa
http://www.autourheilu.fi/attachemen...6-15-29262.pdf
Jos ymmärrän oikein niin Eurotrial kaaret ei kelpaa suunistukseen.
|
3.2.11 Turvakaari
Turvakaarista on annettu suositus: Kaaret tulisivat olla yhdestä putkesta, koska näistä on tarkoitus kehittää sääntöihin määräykset.
[Suomalainen lisäys]
Turvakaarimääräykset AKK sääntökirjan mukaan.
Eli nuo ovat eurotrial-säännöt, mutta täällä kilpa-autojen turvallisuus määritellään / määrätään liite J mukaan...