Tätäkin pykälää on valmisteltu kaikessa hiljaisuudessa, ja kun on lähes valmis, niin sitten kerrotaan julkisuuteen.
Katsotaan tilannetta esim normaalin pakuksi rekisteröidyn dieselmaasturin kannalta. Vuosittainen esim 100€ käyttövoimavero eli ex-dieselvero poistuu, mutta dieselin hinta nousee sen 34c/litra.
294 tankatun diesellitran jälkeen "tehdään tappiota". 15L/100km kulutuksella pääsee vajaat 2000km tuolla määrällä...
Toki päälle lisätään vielä se vuosittainen satojen eurojen kokonaispainoon perustuva ajoneuvovero.
Mitäpä tähän voi normaali kansalainen tehdä? Ei ainakaan enää kannata rekisteröidä pakettiautoksi tai huoltoautoksi mitään, minkä voi pitää henkilöautona.
__________________
-Toyota Camry 2.4 2002
-Toyota Landcruiser HJ60 12H-T 1982
-Citroen Jumpy pikkubussi 2.0 HDi 165 automaatti 2014
-Case 1840 3.9 Cummins -liukuohjattu 1999
|