Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön
Merkkiliikkeen varaosamyyjä kyseli jotakin numeroita vanhoista laakereista ja akselista, 0, 1 tai 2 pitäis löytyä, että osaisivat myydä uudet laakerit... voisko joku valottaa mitä tämä oikein meinaa????
-J-
|
Joskus vuonna 1 ja 2 hämmästelin jonkin Nissan bensiini moottorin laakereita ja hienoja taulukoita, uskon... että nämä liittyy niihin taulukoihin.
Kiertokankia valmistetaan kokoon X (osa on koossa X ja osa on pari satkua isompi tai pienempi)
Kampiakseleita hiotaan kokaan Z (osa on koossa Z ja osa on pari satkua isompi tai pienempi)
Kuitenkaan mitään ei heitetä hylkyyn... vaan valitaan sopivat parit...
0 iso kaula ja pieni kangen alapää (ohut)
1 kun molemmat ovat mitoissaan (tai saman verran pielessä samaan suuntaan)
2 pieni kaula ja iso kangen alapää (paksu)
Saman tyyppiset taulukot löytyy runkolaakereihin sekä mäntiin... Korjaamokäsikirjasta löytyy mitat...
Käytetyyn moottoriin ottaisin sen paksuimman vaihtoehdon (tai pykälää alkuperäistä paksumman), sillä erot ovat aika pieniä. Mitaten tietenkin paras...
j.h
Kun ei viitsitä tehdää tarkkaa koneistusta, niin korjataan se sovittelemalla sopivasti virheellisiä osia toisiinsa, homma näyttää hyvältä (ja myös onkin...)