Näytä yksittäinen viesti
  #4  
Vanha 15.03.2010, 14:51
Rambleristi Rambleristi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.09.07
Sijainti: Mynämäki, Finland.
Viestit: 164
Perusasetus

Ohjauksen ongelmat korottaessa johtuvat melkein aina pielessä olevasta caster kulmasta. Jos kulmaa korjaa kääntämällä koko etuperää, kääntyy yleensä kardaanikulma liian jyrkäksi ja seurauksena on ristikko ongelmia. Säädettävillä alatukivarsilla on haettavissa jonkinlainen kohtuu kompromissi noiden kahden kulman väliltä. Jos haluaa todellä hyvän ja haluaa tehdä töitä asian eteen, pitää akseliden päiden kulma suhteessa kardaniputkeen korjata oikeaksi. Näin saa kardaani- ja casterkulman oikeaksi.

Myös ns. pumpsteer-ilmiö saattaa myös vaikuttaa. Eli ohjauskulmat muuttuvat joustoliikkeessä väärässä kulmassa olevien tai väärän mittaisista ohjausvarsista johtuen. Grandiin on tähänkin ongelmaan ihan tehdastekoisia ja siten laillisia ratkaisuja.
Vastaa lainaten