09.03.2010, 23:09
|
 |
Sankari
|
|
Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
|
|
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MattiH
Oli kaunis keväinen päivä. Isäni autoon, jolla olin liikenteessä, oli juuri vaihdettu kesärenkaat alle. Oli ensimmäisiä kelejä, kun pääsin ajelemaan kuivilla teillä.
Olin kääntymässä valtatieltä pienemmälle asfaltoidulle tielle, kun vastaantulevan auton kuljettaja selvästi minut huomattuaan kääntyi myös samalle tielle ennen minua.
Kyseinen tummansininen Volvo mallimerkinnältään S40, jäi köröttelemään edelläni 60 alueella 30-40:ä. Liikenne oli varsin rauhallista, eikä tiellä ollut näkyvissä muita liikkujia. Vähän aikaa köröteltyäni perässä, polkaisin kaasun pohjaan ja hurautin tientukosta ohi.
Ohituksen jälkeen muutaman kilometrin ajeltua huomasin, kuinka minua lähestyi takaapäin huimaa vauhtia auto, jonka maskissa vilkkuivat siniset valot ja lähempänä tuulilasiin syttyi punainen valo. No, minähän pysäytin seuraavalle bussipysäkille.
Kohta istuinkin poliisiauton takapenkillä sakkolappu kourassa, olin vähän aikaa sitten ohittanut poliisiauton. Ohittaessa nopeuteni oli noussut lähelle 90km/h. No tämähän oli selvä peli, ylinopeus ohittaessa oli lähes 30km/h. Minun ohittama ja minut pysäyttänyt auto oli siviilimallin poliisiauto ja poliisitkin olivat ihan omissa kuteissaan virantoimituksessa, eikä herroja poliiseiksi tunnistanut muusta kuin vilauttamistaan virkamerkeistä.
Poliisit aivan selvästi huomasivat nuoren(vasta kortin saaneen) sällin ratissa ja kääntyivät samalle tielle ja jäivät eteen hidastelemaan tutkat ojossa.
Hidastelusta kimpaantuneena ohitin sedät ja nopeuteni ylittyi ohituksessa. Poliisit saivat näppärästi kartutettua valtion rahakirstua opiskelijan vähistä varoista. Jälkeenpäin olen miettinyt, tuliko tässä episodissa nallekarkit jaettua täysin "oikeudenmukaisesti"... provosointia oli mielestäni tapahtumassa mukana poliisisetien suunnalta, mutta sakko oli kyllä lain mukainen.
Tätä yhtä tapahtumaa lukuunottamatta olen kyllä täysin tyytyväinen poliisien toimintaan ja olemassaoloon.
|
lahdessa oli taka vuosina poliisien suurin hupi pitää punasia valoja huvikseen punaisella.. voi sitä onnetonta liikenne huligaania ja lähes murhamiestä joka ajoi 5-10 minuutin jälkeen päin punaista. ja tää en ex poliisin kertoma juttu
|