Näytä yksittäinen viesti
Vanha 09.03.2010, 13:38
Gravedigger:n Avatar
Gravedigger Gravedigger ei ole kirjautuneena
Veteraani

Rekisteröitynyt: 23.11.06
Sijainti: Laukaa
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Itse kuin jäin tuossa vuoden vaihteessa työttömäksi ja aloitin samalla sitten koulutuksenkin niin tämä suomalainen sosiaalijärjestelmä on tullut erittäin tutuksi. Mainio homma että tähän mennessä olen saanut 400€ tuloa kuluvana vuonna. Sossusta ei saa mitään. Sun pitää ensin maksaa laskut, että saat niiltä rahaa ja kun maksat ne laskut niin et saa tukea, koska laskut on maksettu.. WTF.. Kelasta ei saa tukea, koska olen niin helvetin hyvä tuloinen. Sillä ei ole mitään väliä kuinka paljon olen rahaa saanut vaan sillä on merkitystä kuinka paljon olen ehkä joskus saamassa liitolta. Vielä kun itsellenikin on täysin epäselvää mitä ikinä tulee saamaan niin kela tietää nuo summat jo ja ne on sellaisia summia mitä toivoisi toki itsekin saavan, mutta veikkaan että vähän nihkeää on..

Tietenkään tilanne ei olisi näin paha, mikäli en omistaisi asuntoa. Tuo on se mikä vaikuttaa joka paikkaan. Mitään tukea ei saa mistään. Mutta jos asuisin vuokrakämpässä niin johan rahahanat aukeasi. En kyllä ikinä uskonut että homma oikeesti menee näin, eli sen ainoan kerran kun olen tässä elämässä tarvinnut hieman jelppiä joltain sosiaalitoimistolta niin sieltähän ei tule mitään muuta kuin potku perseelle. Sen sijaan kaikki hemmetin rahat pitää syytää juopoille, pummeille, rikollisille ja noille helvetin somaleille. Ne kyllä saa kaiken.

Mitä me tästä opimme? Älä ikinä hanki omaisuutta tai mene töihin. Pärjäät huomattavasti paremmin ja et ole mistään vastuussa. Saat tehdä ihan mitä haluat ilman mitään seuraamusta. Tuo oikeuslaitoskin kun on suunniteltu suojeleen nilkkejä.

Joten minä ainakin äänestä ensimmäistä kertaa elämässäni sellaista kaveria mikä voisi saada aikaan rahahanojen sulkeutumisen noilta helvetin pummeilta ja somaleilta.
Tismalleen samaa mieltä Nerd-O:n kanssa. Ja vaikka olet vuokralla ja käyt työharjoittelussa. Josta tulee 9€/pvä tuon 400€ päälle niin kas vain. Taas katsotaan hyvä tuloiseksi. Jollain tarvii vuokrat ja kulkemiset kustantaa. Samaan aikaan tosiaan täälläkin mokka mies saa tuplat kun makaa kotonaan. Tarvinnee muuttaa elintaso pakolaisena Ruotsiin.
Vastaa lainaten