Renkaista....
itsellä aikoinaan oli Mischelinin A/T:t <kingin alla ja kokoa 235770-16. ihan hyvin pärjäs talvellakin, kun ei iah täpöillä vedellyt joka paikkaan. Hiljaset ja eikä siis ihan maantielle ole puhtaasti. itse kyllä unohtasin noi Bridgen H/T: tyypin renkaat, jos on talvi ajoakin samoilla... Ne on puhtaasti kesärenkaita, vaikka oiskin M+S merkintä kyljessä... Eiän näihin nelikoihin oikkeen oo muita tarjollakaan. 235/70-16 on siin mielessä hyvä koko, kun ei vaadi orginelliä leveämpää vannetta (joita löytyy pari settiä ylimäärästä). ja kuitenkin veilä jotenkin hangessa menee, kunhan pitoa riittää alla. 215/85-16 ois sit taas hyvä, jos ajellaan umpisessakin, kun ei vie liiaksi tehoa ja pitoa löytyy myös (itsella BFG:n Track Edget ollleet, mutta maahantuontia ei oo ennään, jos tehdäänkään). insalta löytyy vastaavalla kuviolla, mutta 235/85-16 koossa, jotka pari tuttua laittanut ja kettujen perässä mennään... Mut jotkut A/T tyypin renkaat on hyvät vaihtoehdot, kun niissä ei rengasmelu ole kova ja kestävyyskin on kohillaan, jos ei ota jotain halppisrengasta sit. Ite katellu Toyon tekemiä A/T.tä seuraavaksi alle, ja Englannista tilattuna ku tilaan muutakin...
Mut seuraavia merkintöjä ku ajattelee ni selviää jotain; H/T= High Way Terrain. A/T = All Terrain. M/T = Mud/Mixed Terrain.
Cooperilla Discover STT:t ois sellanen talviseenkin pitoon tarjoava rengas... Kumho KL71 (taitaa kyljessä lukea Venture A/T) ois kanssa... Sit tietysti kaikki missä on nastoitusta varten reijät valmiina, mutta kestävyys sit heikko puoli, kun suht eellisen pehmeää kumia kaikki.
|