Näytä yksittäinen viesti
  #3  
Vanha 06.03.2010, 09:10
KIM KIM ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 09.06.04
Sijainti: Antigua and Barbuda.
Viestit: 209
Perusasetus

Valitettavasti selvittelen työssäni sillon tällön näitä yksityisten asunto- ja kiinteistökauppaan liittyviä ongelmia.
Mielestäni kannattaa olla heti ongelman havaittuaan yhteydessä myyjää ja myös alkuperäiseen rakennuttajaan tai rakentajaan. Yhteyttä ottaessa kannattaa olla asiallinen ja ystävällinen. Tällöin ei tarvii välttämättä maksaa sitä kymppitonnia asianajajalle. Havaituista ongelmista/puutteista kannattaa reklamoida kirjallisesti ja pyytää niihin allekirjoitus. Tietty ensin soittaa ja kertoo asian. Sitten kun myyjä/rakentaja tulee katsomaan kohdetta niin esimerkiksi siinä yhteydessä antaa kirjallisena ilmoituksen havaituista puutteista/ongelmista ja pyytää omaan versioon allekirjoituksen päiväyksellä. Ja edelleen kannattaa käyttäytyä ystävällisesti ja asiallisesti. Tällöin on edes teoriassa se mahdollisuus, että virheet korjataan tai korvataan asiallisesssa ajassa ilman kalliita, aikaa vieviä ja henkisesti raskaita oikeudenkäyntejä.
Vastaa lainaten