Näytä yksittäinen viesti
  #3  
Vanha 05.03.2010, 20:47
Jjurva Jjurva ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 07.11.07
Sijainti: Oulu
Viestit: 383
Perusasetus

No pienempiä bensakoneita testataan vastaavalla tavalla, tosin tuossa pitäisi olla vielä painemittari. Eli pyöritetään mäntä ylös, niin että molemmat venttiilit on kiinni. Lukitaan moottori ettei pääse pyörähtään ja aukastaan öljyntäyttökorkki. Sitten vaan lasketaan paine ja kuunnellaan mistä suhisee, pakoputkesta, imusarjasta, tai öljytilasta. Muistaakseni saa olla maksimissaan 20% vuotoa. Eli männänpäällä pysyvä paina ei saisi olla yli 20%pienempi kuin sinne letkusta menevä paine(me ruukattu käyttää 6-8bar). Ehjissä rotaxseissa tuota vuotoa 0-3%.

Niin vielä jäi sanomatta että syylärin korkki myös auki niin selviää mahdolliset pahviviat.

Viimeksi muokannut Jjurva : 05.03.2010 20:51
Vastaa lainaten