Lue tuo ajatuksen kanssa niin hokaat, mitä noiden napalukkojen tehtävä on :
http://www.4x4abc.com/4WD101/hubs.html
Edessähän tuossa Mazdassa on siis ihan normaali avoin tasauspyörästö, jonka kuuluukin vetää ristiriipunnassa vain sillä puolella, jolla on vähemmän vastusta. Ja nuo napalukot on siis vain sitä varten, että takavedolla ajaessa saahaan kytkettyä vetoakselit ja tasauspyörästö irti navoista, jolloin ne eivät pyöri turhaan mukana.
Tasauspyörästön lukko taasen kytkee nimenomaan tasauspyörästön lukkoon, jolloin molemmat eturenkaat pyörivät samalla nopeudella kaikissa tilanteissa. Mazdasta en tiedä saako etuperään mitään lukkoa, mutta suurimpaan osaan autoja nitä kuitenkin löytyy (mm. palalukko, kitkalukko tai kytkettävä lukko).
EDIT: Tuossa vielä maailman paras opetusvideo aiheesta kuinka normaali avoin tasauspyörästö toimii:
http://www.youtube.com/watch?v=K4Jhr...eature=related