Oho! Hyviä kommentteja paljon ja sitä huomaa, että käsitteet on vähän häälyviä. KooPee kirjoitti ihan asiaa mutta huomio kiintyi tuohan laahausvoimaan tai kuormaan - Superwinchin esitteessä ainakin mainitaan "rolling load" - itse käänsin sen jotenkin rullauskuorma.. olenko ihan metsässä?
Mutta jos tuosta testistä tulee jotain, niin voisin tehdä telineen FJ:ni keulalle eri vinsseille. Tällöin saataisiin jokaiselle vinssille taakseen sama akku ja laturi, niin vertailukelpoisuus on parempi.
Voisin kuvitella, että kun noilla vinsseillä vetokyky heikkenee vaijerikerrosten kasvaessa, niin ylämäkeenvedossa lähtökohtana olisi jokin kuorma - ehkä 70-80 % maksimista. Veto suoritetaan sitten niin pitkälle kuin rahkeet riittävät, sillä yleensä noilla vinsseillä saa uloimmalla vaijerikierroksella voin 50% voiman maksimistaan.
Sitten mitattaisiin vetomatkaa ja laskettaisiin vaijerikierroksia sekä tutkittaisiin virta-arvoja ja akun varauksia. Ehkä testattaisiin myös akkujen vaikutusta tehoihin.
Testiä varten olisi hyvä saada kaikenlaista tietoa maksimivirroista sun muista, ettei rikottaisi vinssejä turhanpäiten.
Eräs mönkijäsafareiden järjestäjä totesi noista mönkijävinsseistä, että eihän harjaantunut mönkijäkuski mihinkään kiinni jää - ei tarvi vinssiä.
Note! This message was posted anonymously!
|