Jos te ajelette siellä napaan asti ulottuvassa hangessa niin minä kävin korkkaamassa hankkimani Cherokeen dyyneillä. Kuvia ei tietenkään tullut muuta kuin silloin kun vauhti loppui, tai ainoasta silloin, mutta erilaista kuin talvieksytyksessä (huoh).
Inlandsean rannallavaikka vettä ei näy. Vesi oli niin kylmää että en käynyt uimassa. Ehkä jotain 20 astetta, Hrrrr...
Wrangler jäi mahasta kiinni dyynin huipulle
...ja nyppäsin sen sitten pois...
...ja sitten tetysti itse kiinni samaan paikkaan...
Loiva rinne jota huipulle noustiin oli kai noin 500 metriä ja lappu lattiassa nousi melko eleettömästi, mutta kun ei tiedä mitä harjanteen takan on niin tottumton hellää 2 sekuntia liian aikaisin. Ja sitten on mahasta kiinni.
Kun tultiin tien päähän takaisin kotiin matkalla niin iso osa porukkaa oli vasta tulossa dyyneille, varmaan satoja mönkkäreitä ja saman verran autoja. Joitakin melko rakennettuja putkirunkoja laparenkailla.
Illlan muututtua yöksi tositoimet vasta alkaa, tarttee tulla toisella kerralla tarkkailemaan.
Joku hauskuutti porukkaa kahdella pyörällä ajelemalla, ei vain tiellä vaan myös liikenneympyrää kiertämällä.
Sitten vaan ilma renkaisiin ja kotimatkalle..
Ja ensiviikonloppuna takaisin, tästä se dyynielämä alkaa! Hiukan arstelin tuota hiekalla ajamista mutta ei se mitään aivan erityistä ole. Vauhtia toki on enemmän, ei kuitenkaan muuta kuin 60-80 kmh mutta iskarit tuntuu olevan arvossaan eli etuisakarit menee vaihtoon pikapikaa. Hyvin tuntuu vakio Cherokee pelaavan tässäkin ympäritössä mutta kuitenkin ensi viikolla laitan Jerkun lentokentälle toimittamat korotukset paikallen ja pohdiskelen rengas/beadlock asiaa. nyt ajelin 0,8 paineilla orkkis 7" vanteilla.