Näytä yksittäinen viesti
  #2  
Vanha 23.02.2010, 20:37
Marcus78:n Avatar
Marcus78 Marcus78 ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 15.11.05
Sijainti: Kalanti, Finland.
Viestit: 576
Perusasetus

Laitetaas omia kokemuksia:

Ajelin vuodesta 2001-2009 Vw caddyllä 1.6ltr dieseli n.100tkm. Kulutuksessa en huomannu eroja, mutta käytin Nesteen ainetta sen takia, kun se nimenomaan ei vaahdonnut.
Vit*tti tankata esim seo, st1 yms ainetta kun ne vaahtos älyttömästi enemmän ja muutenkin tankin lopputäyttö paskamaista liruttamista.
Sen takia kannatti lirutella se loppu 10ltr, kun sillä pääsi hiukan vajaa 200km tuolla tavoin enemmän ja ei tarvinnu yleensä työviikolla tankata.


Isäukko tilas tossa Marraskuussa Nesteeltä talvilaatua farmarisäiliöön (MoottoriPö) ja -20 asteen pakkasella ruvettiin ihmettelemaan et miks 2006 mallinen Valtra lähtee niin saamarin huonosti käymään.
Kävi huoltomiestä kattomas ja vaihdettii kaikki mahdollisest suodattimen yms, jos olis vaikka jääny jotain kesälaatuu tankkii.

Tankattii varmuuden vuoks tankki täyteen tuosta samaisesta farmarisäiliöstä ja aateltiin et nyt on ainaki sit talvilaatuu. Tuolloin pakkasta oli kuitenkin n -10
Sama peli, vaikeesti lähtee käymää ja vilkuttelee polttoaineen vikakoodia.
Ihmettely vaan jatku, kunnes isäukko osti perunavarastoon pienen polttoainelämmittimen ja meinas tankata sen täyteen farmarisäiliöstä. Ei tullu paska edes ulos säiliöstä!!!
Pakkasta -25. Johan selvis miks ei Valmetti käy!!!!
Kattelin kerran taskulampulla tankkiin ja pakkasta -18 ja hyhmässä oli aineen pinta.

Noo asiaa selvitettii ja kävi ilmi että aine on jotain prkl välimallin kiisseliä, jonka ei pitäiskään tulla tankista ulos kun pakkasta -25.

Nyt tapellaan ketä maksaa raktorin ja farmarisäiliön tyhjenyksen/kautta putsauksen.
Nesteen ainetta ei ainakaan raktoriin enää laiteta.


Seolta tankkasin vuonna 2008 kerran 2002vm Jtd Scudoon tankin täyteen ja meni suuttimet paskaks. 1300e vaihtosuuttimet kiitos. Tämän kärsin omista nahoista monien sattumien johdosta. Ps.Säilyttäkää kuitti ainakin seuraavaan tankkauskertaan saakka.

Nyt Tammikuussa haetiin virman autoihin yhteensä n.350ltr ainetta ja otettiin ekaks Nesteen kylmä asemalta dieseliä n.200ltr. Aine oli ihan hyvän näköistä ja vihreähköä.
Korteista loppu limitti ja siirryttiin Shellin asemalle ja loput n.150ltr liruteltiin sieltä.
Shellin aine oli ihan kirkasta ja tuli jo epäilys että mitäs tää nyt on!!! Piti haistella ja melkee maistella et onko se bensaa tai jtn.
Tällöin ajattelin et varmaan Shellin ainees jotain vikaa, mut nyt jälkeenpäin vois olla et Nesteen aine oli likempänä jähmettymistä. Pakkasta kuitenkin -20.

Tietty täytyy muistaa, et aine tulee maan alta, jolloin aineen ehkä pitäiskin juosta paremmin.
Tässä tapauksessa kuitenkin autot ovat toimineet molemmilla hyvin.

2008 vm hiluksissa en oo käyttäny muuta kun Nesteen ainetta, kun oon ajatellu toin Scudon jälkeen, et varmaan Nesteen aseman tankkeja hoidetaan paremmin, jolloin esim. kondensio vettä ei oo tankeissa.
Tämä kyseinen ajatus on TÄYSIN omaa aivoitusta, eikä perustu mihinkään muuhun kuin omiin kokemuksiin.
Kulutus on kesällä ollu n.8ltr ja talvella reilulla Eberin käytöllä n.9.6-10ltr.
Voipi olla et kokeilen vaiks Shellin ainetta seuraavaks=)

Töissä huomasin semmosen, että kun firma vaihto Shellin Tb:hen niin koneet rupes savuttamaan sinistä. Kyseessä asfalttikoneet, levittäjä ja jyrät.
Samaa sanoivat jotkut kuorma-autoilijat.

Näitä kommentteja kun lukee, niin aika paljon ristiriitoja aineiden/kulutusten suhteen ja välttämättä kukaan ei ole edes väärässä
__________________
-Pieru on paskan postimies-


www.jumissa.com
Vastaa lainaten