Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Remotecontrol
Erästely on elämäntapa itsellä, eli joo kaiken muotoista jahtia tulee harrastettua.
Suosikkijahtimuoto ehdottomasti oman venäjänajokoiran kanssa jänis ja kettujahti.
Mainostetaan samalla sivustoa www.erankavijat.net Käykääpä immeiset rekisteröitymässä, asiallisia keskustelijoita kaivataan foorumille ja kuvia kuvagalleriaan lisää!
Ens elokuussa alkais eräopaskoulu, työn ohella pitäis opiskella, katotaan mitä tulee!
|
Itse aina sanon muille,hieman korjaten ettei mun harrastus ole metsästys vaan Metsästys on mulle elämäntapa.Eli mulla on kaks Itäsiperian laikaa,narttujaTaiga ja Tabor,ikää 13 ja 4.Saaliita lumikosta hirvenkautta Karhuun,itse en ole Karhua kaatanut muttei se ole niin tärkeää,pääasia että koirat pelaa.Siis koirien mukaan olen kaiken viljan pyytäjä,mulle on yhtä arvokas se pyyn pillittäjä kuin Karhun kaatajakin,luojan luomia ne kaikki mitä pyydetään.Ampumaan olen opetellut niin ettei tarvis parsia,eli vaikka olis paikkoja niin ammun vain tappaakseni,minulle ei merkitse saaliin määrä vaan se että homma on kohallaan ja asiallisesti tehty,tarkoitten ettei mun tarvi olla se kaataja vaan mun koiran haukusta saa muutkin ampua-jaettu ilo moninkertainen ilo!Kävin eräopas koulun 10 v sitten ja kun metsänpoika olen aina ollut niin parasta antia oli upeat ihmissuhteet jotka voimissaan vieläkin,jokavuosi joko mennessä Karhujahtiin Lieksaan tai palatessa yövyn yön tai pari kamujen luona tuupovaarassa saunoen ja seurustellen,toki metsämiehiä hekin,niin ja jonkinlaisia offareitakin,tosin sillee cool down meiningillä.mmKareliasta palatessamme aseet ja koirat oli kamulla josta sitten ne hain Karhujahtiin.